Tükendi
Gelince Haber VerDil düşüncenin eviyse şayet deyiş yerindeyse adlar da tuğlalarıdır. İnsan kendi duvar örme ustalığına okadar güvenemez aslında; ama derme çatma da olsa tuğlaları dizmekten vazgeçemez. Her seferindetanımlamak beklentilerimizi ifade etmek yüceltmek ya da yermek için adlandırırız hatta yeniden adlandırırız. Yeni doğmuş bir bebeğe adını koyarken yakın arkadaşımıza lakap takarken namlı bir sokağın adını değiştirirken kökensel bir adlandırma itkisinin varisleri olarak davranırız.Bu kökensel miras medeniyetler ötesi bir bakış açısıyla Arkaik Yunan'a kadar geri götürülebilir. Yunan şairi düşünürü sokaktaki insanı dönemin meskûn dünyasına yayılan kendi toplumsal yaşamını yansıtan bir evrensel dil oluşturmak adına çocuğunu sokağını icat ettiği aleti yarattığı eseri kutsal ve dünyeviolanı kısacası her şeyi adlandırırdı. Öte yandan Yunan'ın her yerinde iz bırakan "rekabet" (agôn) kültürübağlamında bu adlandırma yönelimi özel bir tarz kazanmıştır. Yunan şairi galip gelen kişiyi "övmek" içinözel bir düzenek olarak adlardan yararlanırdı. Pindaros bu düzeneği şiirsel bir hakikati inşa etmek adınaustalıkla kullanmış; Platon gibi Pindaros'un dizeleriyle büyüyen çocuklar ise bu hakikatin adlarla bağlantısını Kratylos diyaloğunda yeniden masaya yatırmıştır. Bugün hâlâ dizmeye çalıştığımız tuğlalarınbüyüsüne kapılıyorsak kulağımızda kalan şairin sesinin etkisi altındayız demekti
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2015 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16,5 x 23,5 |
ISBN-10 | 9759956677 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 464 |
Dil düşüncenin eviyse şayet deyiş yerindeyse adlar da tuğlalarıdır. İnsan kendi duvar örme ustalığına okadar güvenemez aslında; ama derme çatma da olsa tuğlaları dizmekten vazgeçemez. Her seferindetanımlamak beklentilerimizi ifade etmek yüceltmek ya da yermek için adlandırırız hatta yeniden adlandırırız. Yeni doğmuş bir bebeğe adını koyarken yakın arkadaşımıza lakap takarken namlı bir sokağın adını değiştirirken kökensel bir adlandırma itkisinin varisleri olarak davranırız.Bu kökensel miras medeniyetler ötesi bir bakış açısıyla Arkaik Yunan'a kadar geri götürülebilir. Yunan şairi düşünürü sokaktaki insanı dönemin meskûn dünyasına yayılan kendi toplumsal yaşamını yansıtan bir evrensel dil oluşturmak adına çocuğunu sokağını icat ettiği aleti yarattığı eseri kutsal ve dünyeviolanı kısacası her şeyi adlandırırdı. Öte yandan Yunan'ın her yerinde iz bırakan "rekabet" (agôn) kültürübağlamında bu adlandırma yönelimi özel bir tarz kazanmıştır. Yunan şairi galip gelen kişiyi "övmek" içinözel bir düzenek olarak adlardan yararlanırdı. Pindaros bu düzeneği şiirsel bir hakikati inşa etmek adınaustalıkla kullanmış; Platon gibi Pindaros'un dizeleriyle büyüyen çocuklar ise bu hakikatin adlarla bağlantısını Kratylos diyaloğunda yeniden masaya yatırmıştır. Bugün hâlâ dizmeye çalıştığımız tuğlalarınbüyüsüne kapılıyorsak kulağımızda kalan şairin sesinin etkisi altındayız demekti
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2015 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16,5 x 23,5 |
ISBN-10 | 9759956677 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 464 |