Tükendi
Gelince Haber VerAşkın Metafiziği Deleuze ve Guattari'nin kavramlaştırdığı "arzu felsefesi"nin önceden yazılmış ancak çelişkili bir karalama- sıdır sanki... Küçük bir farkla: Schopenhauer aşkı soyunu sürdürmek amacıyla insana kurulmuş hoş ve bilgece bir 'tuzak' olarak görür.Öyle ya insan demens'tir; tutkularla öfkelerle haykırışlarla ani mizaç değişiklikleriyle ihtilâçlı ve aşırı bir duygusallık gös- terir imkânsız olanı ister ve fedakârlıkların faziletine inanır."Yaşamak için yaşamak"ın içini aşkla doldurmak bir süre sonra tehlikeli bir hal alır: itidalle "için için yanma"nın kopmayla bağlanmanın diyalogları çürütür çökeltir çünkü insanı...Tam da bu noktada Schopenhauer'in "irade"si devreye girer. "İrade eşsizdir akıl dışıdır özgürdür; zamanın ötesinde ve bu nedenle değişimin algının ve yıkımın da ötesindedir."Tuhaf olan ise şudur: Schopenhauer kadınların hiçbir zekâya sahip olmadıklarını düşünür ama zekânın insana anneden geçtiğini savunur. Başka bir deyişle tutkular ve eğilimler babanın irade ve zekâ ise annenin mirasıdır.DÜŞÜNCENİN YAPI TAŞLARI dizisi uyumsuz insanlar olduğumuza inanmamızı arzulayan Schopenhauer'in kör iradenin oyununa yönelik tüyler ürpertici bir üslubuyla başlıyor: Aşkın Metafiziği. Eser Mirela Axinte'nin Önsöz'ü ve Leo Franchi'in Sonsöz'üyle zenginleşiyor.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2015 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6059087438 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 75 |
Aşkın Metafiziği Deleuze ve Guattari'nin kavramlaştırdığı "arzu felsefesi"nin önceden yazılmış ancak çelişkili bir karalama- sıdır sanki... Küçük bir farkla: Schopenhauer aşkı soyunu sürdürmek amacıyla insana kurulmuş hoş ve bilgece bir 'tuzak' olarak görür.Öyle ya insan demens'tir; tutkularla öfkelerle haykırışlarla ani mizaç değişiklikleriyle ihtilâçlı ve aşırı bir duygusallık gös- terir imkânsız olanı ister ve fedakârlıkların faziletine inanır."Yaşamak için yaşamak"ın içini aşkla doldurmak bir süre sonra tehlikeli bir hal alır: itidalle "için için yanma"nın kopmayla bağlanmanın diyalogları çürütür çökeltir çünkü insanı...Tam da bu noktada Schopenhauer'in "irade"si devreye girer. "İrade eşsizdir akıl dışıdır özgürdür; zamanın ötesinde ve bu nedenle değişimin algının ve yıkımın da ötesindedir."Tuhaf olan ise şudur: Schopenhauer kadınların hiçbir zekâya sahip olmadıklarını düşünür ama zekânın insana anneden geçtiğini savunur. Başka bir deyişle tutkular ve eğilimler babanın irade ve zekâ ise annenin mirasıdır.DÜŞÜNCENİN YAPI TAŞLARI dizisi uyumsuz insanlar olduğumuza inanmamızı arzulayan Schopenhauer'in kör iradenin oyununa yönelik tüyler ürpertici bir üslubuyla başlıyor: Aşkın Metafiziği. Eser Mirela Axinte'nin Önsöz'ü ve Leo Franchi'in Sonsöz'üyle zenginleşiyor.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2015 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6059087438 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 75 |