Tükendi
Gelince Haber Ver...Baldıran hazırlanırken Sokrates flütle yeni bir ezgi öğreniyormuş. 'Ne işine yarayacak?' diye sormuşlar. Sokrates 'Ölmeden önce bu ezgiyi öğrenmeye' demiş...Avrupa Eğitim Tarihi eğitim alanında etkili olmuş birçok düşünür ve akımı özetleyen bir kitaptır. Burada ayrıntılara inilmeden fakat eğitim tarihiyle ilgili olarak genel ve bütünlüklü bir fikir sunulmaktadır. Herşeyden önce eğitimin tek bir boyutunun olmadığı birbirini besleyen birçok aşamadan geçerek günümüze kadar nasıl geldiği tezi didaktik biçimde özetlenmektedir.Antikler eğitimi beden ve ruhun kusursuz bir uyumu olarak görürlerdi. Plutarch'a göre iyi yetenekler ciddi olarak işlenmezse bozulur: tıpkı işlenmeyen bir tarlanın bozkırlaşması gibi... 17.yüzyılda Fenelon eğitime erken yaşlarda başlanmasının önemi üzerinde durur. Yüksek yetenekli çocukları psikolojik yönden doğru alışkanlıklar yoluyla erken yaşta sabırlı dengeli neşeli ve sakin tutumlu yapmak mümkündür. Eğer bu yapılmazsa çocuklar bütün hayat boyunca kaprisli ve huysuz olurlar. Montaigne geleneksel ukala öğretmen tipi ile öğretim sistemini eleştirir. insan okul için değil yaşam için öğrenmelidir der. Ona göre İnsanın ahlaken iyi olması bilgili olmasından daha önemlidir. İnsan Latince ve Yunanca öğrenmek yerine bilge olmaya çalışmalıdır.Bilgileri halka yaymayı amaç edinmiş Aydınlanma pratik yönden topluma yararlı akla uygun bilgileri esas almakta ve buna uygun düşen yeni bir eğitim ideali tespit etmek istemektedir. Fransız Devriminin zorunlu gördüğü bu eğitim zümresel bir eğitim değil genel insan eğitimidir. Buna göre herkes mensup olduğu sosyal ve ekonomik menşeye bakılmadan eğitim ve öğretimde eşit haklara sahip kılınmış olmalıdır. Karşıt bir görüş olarak ise Rousseau mevcut kültür gibi geleneksel eğitimi de hiç beğenmemektedir. Mevcut eğitimin yetiştirdiği medenî insan (l'homme civil) kendi içerisinde son derece sarsılmış ve bozulmuş bir tiptir.Belki de en iyi tanımı Erasmus getirmiştir. Erasmus'a göre eğitim ve öğretim yoluyla ulaşılan asalet doğuştan getirilen ve bayraklarla süslenen asaletten daha üstündür.
Kitap ÖzellikleriBarkod | 9789758717453 |
Basım Yılı | 2018 |
Baskı | 7 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15,5 x 23,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 328 |
Yazar | Kemal Aytaç |
...Baldıran hazırlanırken Sokrates flütle yeni bir ezgi öğreniyormuş. 'Ne işine yarayacak?' diye sormuşlar. Sokrates 'Ölmeden önce bu ezgiyi öğrenmeye' demiş...Avrupa Eğitim Tarihi eğitim alanında etkili olmuş birçok düşünür ve akımı özetleyen bir kitaptır. Burada ayrıntılara inilmeden fakat eğitim tarihiyle ilgili olarak genel ve bütünlüklü bir fikir sunulmaktadır. Herşeyden önce eğitimin tek bir boyutunun olmadığı birbirini besleyen birçok aşamadan geçerek günümüze kadar nasıl geldiği tezi didaktik biçimde özetlenmektedir.Antikler eğitimi beden ve ruhun kusursuz bir uyumu olarak görürlerdi. Plutarch'a göre iyi yetenekler ciddi olarak işlenmezse bozulur: tıpkı işlenmeyen bir tarlanın bozkırlaşması gibi... 17.yüzyılda Fenelon eğitime erken yaşlarda başlanmasının önemi üzerinde durur. Yüksek yetenekli çocukları psikolojik yönden doğru alışkanlıklar yoluyla erken yaşta sabırlı dengeli neşeli ve sakin tutumlu yapmak mümkündür. Eğer bu yapılmazsa çocuklar bütün hayat boyunca kaprisli ve huysuz olurlar. Montaigne geleneksel ukala öğretmen tipi ile öğretim sistemini eleştirir. insan okul için değil yaşam için öğrenmelidir der. Ona göre İnsanın ahlaken iyi olması bilgili olmasından daha önemlidir. İnsan Latince ve Yunanca öğrenmek yerine bilge olmaya çalışmalıdır.Bilgileri halka yaymayı amaç edinmiş Aydınlanma pratik yönden topluma yararlı akla uygun bilgileri esas almakta ve buna uygun düşen yeni bir eğitim ideali tespit etmek istemektedir. Fransız Devriminin zorunlu gördüğü bu eğitim zümresel bir eğitim değil genel insan eğitimidir. Buna göre herkes mensup olduğu sosyal ve ekonomik menşeye bakılmadan eğitim ve öğretimde eşit haklara sahip kılınmış olmalıdır. Karşıt bir görüş olarak ise Rousseau mevcut kültür gibi geleneksel eğitimi de hiç beğenmemektedir. Mevcut eğitimin yetiştirdiği medenî insan (l'homme civil) kendi içerisinde son derece sarsılmış ve bozulmuş bir tiptir.Belki de en iyi tanımı Erasmus getirmiştir. Erasmus'a göre eğitim ve öğretim yoluyla ulaşılan asalet doğuştan getirilen ve bayraklarla süslenen asaletten daha üstündür.
Kitap ÖzellikleriBarkod | 9789758717453 |
Basım Yılı | 2018 |
Baskı | 7 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15,5 x 23,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 328 |
Yazar | Kemal Aytaç |