Tükendi
Gelince Haber VerBAŞLANGIÇLARIN SONSUZ MUTLULUĞU:Kökleri çok derinde olan hikayeler yazıyor Aykut Ertuğrul. Zamanlar arası dolaşan bir gezgine benziyor. Kahramanları seviyor muhtemelen kendisi bir kahraman ve kendi kahramanlığını bu şekilde gizliyor. Elindeki kılıcı kalem gibi gösterecek kadar mahir bu konuda.Dördüncü öykü kitabında yeni bir serüvene başlıyor. Dinlenmiş atını mahmuzlamış kalemini kuşanmış. Başlangıçların Sonsuz Mutluluğunu yaşamaya hazır. "Güray SüngüOnun öyküleri ;ileri çağırarak geri döndürendurmanı isteyerek hareket ettiren susmanı söyleyerek konuşturan harikulade bir çemberdir. Nihayetinde anlamın dağın zirvesinde kümelenmiş bekleyişini bir çığ gibi okurunun üzerine düşürecek olan sesi de başlangıçların sonsuzluğunda yankılanır durur. Şüphe yok ki çığın altında kalmak mutluluktur diyenlerin yazarıdır Aykut Ertuğrul."Furkan Çalışkan"Aykut Ertuğrul kavramın yerli yerinde kullanımıyla söyleyecek olursak "yeniliklere bütünüyle açık" bir anlatıcı. Hayır sizi şaşırtmayı sevmiyor fakat kendi şaşkınlığına daha doğrusu kendi hayret duygusuna sizi sürekli ortak ediyor. Kuşağının belirgin hatta belirleyici anlatıcısı olmasını da şaşkınlığını ve hayretini hiç yenmemesine borçlu zaten bence. "Anlatıcı diyorsun diyorsun da adam hikayeci yahu" mu dediniz? Efendim "iyi hikaye" anlatmaktan başka nedir ki?"İsmail KılıçarslanAcaibü'l Mahlukat :Ocağın etrafında toplaşıp ninesinin sesinden masallar dinleyenler dünyadaki günlerini sürdüler. Bizse az gittik uz gittik dere tepe düz gittik bu günlere eriştik. Öykü durur mu o da gitti pek badireler atlattı pek vadiler aştı. Arada bir çığır açıldığı olduysa da masalların o eskimeyen sesi dönüşerek öykülerde kendine yer edinmeyi daima başardı. Epiğin güçlü kökleri süzüle süzüle ince ve zarif yapraklara dönüştüler. Mitler ve masallardaki kahramanlar don değiştirip üzerlerine zamanımızın kıyafetlerini geçirdiler. Kahramanlar değişir de yaratıklar durur mu? Devler umacılar ejderhalar alageyikler peri kızları gulyabaniler tebdil-i kıyafet eylediler.Dememiz o ki ölen hayvan imiş arketipler ölesi değil! Elbette oturup masalları yeniden yazacak değildik. Yine de masal yaratıklarını kullanarak bugün nasıl öyküler yazılır merak ediyorduk heyecanlanıyorduk. Heyecanımızı paylaşanlarla birlikte kendimize bir ocak bulup anlatmaya başladık. Geriye ve ileriye doğru ama sonsuz bir "şimdi"nin içinde yeniden az gittik uz gittik dere tepe düz gittik... İşte bu kitap odur!KEYFEKADER KAHVESİ:Bir yazarın ilk kitabını dikkatle inceleyen "örnek okur" orada onun kalan ömrü boyunca yazdıklarının izlerini de bulabilir. Keyfekader Kahvesi işte bu yüzden Aykut Ertuğrul'un öykülerinde etrafında dolaşıp durduğu temaların en saf halde bulunabileceği kitaptır. Labirentler birbirine bakan aynalar Doğu ve Batı edebiyatının klasik metinleriyle kurulan akrabalık bağları kahramanlık deliliğin sınırları rüyalar ve bütün bu hikayeleri bir sis gibi kuşatan ölüm ayrılık ve kader... "Hamle sırası bende! Başından beri kaçıp durduğum görmezden geldiğim bu çetrefil oyunun zoraki oyuncusuyum artık. Kaçacak yerim yok. Kâtip ile Kara Köpek avluda sabırsızca volta atıyor kararımı bekliyorlar. Ayak sesleri: Biri serseri bir kurşunun ete saplanışı gibi hoyrat ve tok diğeri keskin bir kılıcın ipek bir eşarbı ortadan ikiye ayırışı kadar tekinsiz yumuşak... Bir an önce karar vermeliyim."KUSURLU RÜYA :İnsan neden hikâye anlatma ihtiyacı hisseder? Öykünün kökenleri doğası bugünün yazarı için imkân mıdır yoksa aşması gereken bir engel mi? Hikâyeyi gören öyküyü kuran en sonunda bütün bu birikimi okura emanet eden öykü yazarı bu modern edebi formla hesaplaşmalı mıdır? Aykut Ertuğrul öykü yazma deneyimini örnekler etrafında tartışarak bir yandan çağdaş Türk öykücülüğünü yorumlarken diğer yandan geleneksel dönemin hikâye anlatıcılarının bugünün dünyasındaki anlamı ve karşılığı üzerine düşünüyor. Öykü kuramı ve kitap eleştiri yazılarını derlediği Kusurlu Rüya'da kendisine ve okura yönelttiği sorularla içinde yaşadığımız tuhaf yönelttiği sorularla içinde yaşadığımız zamanlarda hikâyenin ruhunu arıyorPost Öykü Dergisi : Post Öykü dergisinin arşiv(güncel sayı hariç) sayılarından bir adet hediye gödnerilir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 2149462148 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 618 |
BAŞLANGIÇLARIN SONSUZ MUTLULUĞU:Kökleri çok derinde olan hikayeler yazıyor Aykut Ertuğrul. Zamanlar arası dolaşan bir gezgine benziyor. Kahramanları seviyor muhtemelen kendisi bir kahraman ve kendi kahramanlığını bu şekilde gizliyor. Elindeki kılıcı kalem gibi gösterecek kadar mahir bu konuda.Dördüncü öykü kitabında yeni bir serüvene başlıyor. Dinlenmiş atını mahmuzlamış kalemini kuşanmış. Başlangıçların Sonsuz Mutluluğunu yaşamaya hazır. "Güray SüngüOnun öyküleri ;ileri çağırarak geri döndürendurmanı isteyerek hareket ettiren susmanı söyleyerek konuşturan harikulade bir çemberdir. Nihayetinde anlamın dağın zirvesinde kümelenmiş bekleyişini bir çığ gibi okurunun üzerine düşürecek olan sesi de başlangıçların sonsuzluğunda yankılanır durur. Şüphe yok ki çığın altında kalmak mutluluktur diyenlerin yazarıdır Aykut Ertuğrul."Furkan Çalışkan"Aykut Ertuğrul kavramın yerli yerinde kullanımıyla söyleyecek olursak "yeniliklere bütünüyle açık" bir anlatıcı. Hayır sizi şaşırtmayı sevmiyor fakat kendi şaşkınlığına daha doğrusu kendi hayret duygusuna sizi sürekli ortak ediyor. Kuşağının belirgin hatta belirleyici anlatıcısı olmasını da şaşkınlığını ve hayretini hiç yenmemesine borçlu zaten bence. "Anlatıcı diyorsun diyorsun da adam hikayeci yahu" mu dediniz? Efendim "iyi hikaye" anlatmaktan başka nedir ki?"İsmail KılıçarslanAcaibü'l Mahlukat :Ocağın etrafında toplaşıp ninesinin sesinden masallar dinleyenler dünyadaki günlerini sürdüler. Bizse az gittik uz gittik dere tepe düz gittik bu günlere eriştik. Öykü durur mu o da gitti pek badireler atlattı pek vadiler aştı. Arada bir çığır açıldığı olduysa da masalların o eskimeyen sesi dönüşerek öykülerde kendine yer edinmeyi daima başardı. Epiğin güçlü kökleri süzüle süzüle ince ve zarif yapraklara dönüştüler. Mitler ve masallardaki kahramanlar don değiştirip üzerlerine zamanımızın kıyafetlerini geçirdiler. Kahramanlar değişir de yaratıklar durur mu? Devler umacılar ejderhalar alageyikler peri kızları gulyabaniler tebdil-i kıyafet eylediler.Dememiz o ki ölen hayvan imiş arketipler ölesi değil! Elbette oturup masalları yeniden yazacak değildik. Yine de masal yaratıklarını kullanarak bugün nasıl öyküler yazılır merak ediyorduk heyecanlanıyorduk. Heyecanımızı paylaşanlarla birlikte kendimize bir ocak bulup anlatmaya başladık. Geriye ve ileriye doğru ama sonsuz bir "şimdi"nin içinde yeniden az gittik uz gittik dere tepe düz gittik... İşte bu kitap odur!KEYFEKADER KAHVESİ:Bir yazarın ilk kitabını dikkatle inceleyen "örnek okur" orada onun kalan ömrü boyunca yazdıklarının izlerini de bulabilir. Keyfekader Kahvesi işte bu yüzden Aykut Ertuğrul'un öykülerinde etrafında dolaşıp durduğu temaların en saf halde bulunabileceği kitaptır. Labirentler birbirine bakan aynalar Doğu ve Batı edebiyatının klasik metinleriyle kurulan akrabalık bağları kahramanlık deliliğin sınırları rüyalar ve bütün bu hikayeleri bir sis gibi kuşatan ölüm ayrılık ve kader... "Hamle sırası bende! Başından beri kaçıp durduğum görmezden geldiğim bu çetrefil oyunun zoraki oyuncusuyum artık. Kaçacak yerim yok. Kâtip ile Kara Köpek avluda sabırsızca volta atıyor kararımı bekliyorlar. Ayak sesleri: Biri serseri bir kurşunun ete saplanışı gibi hoyrat ve tok diğeri keskin bir kılıcın ipek bir eşarbı ortadan ikiye ayırışı kadar tekinsiz yumuşak... Bir an önce karar vermeliyim."KUSURLU RÜYA :İnsan neden hikâye anlatma ihtiyacı hisseder? Öykünün kökenleri doğası bugünün yazarı için imkân mıdır yoksa aşması gereken bir engel mi? Hikâyeyi gören öyküyü kuran en sonunda bütün bu birikimi okura emanet eden öykü yazarı bu modern edebi formla hesaplaşmalı mıdır? Aykut Ertuğrul öykü yazma deneyimini örnekler etrafında tartışarak bir yandan çağdaş Türk öykücülüğünü yorumlarken diğer yandan geleneksel dönemin hikâye anlatıcılarının bugünün dünyasındaki anlamı ve karşılığı üzerine düşünüyor. Öykü kuramı ve kitap eleştiri yazılarını derlediği Kusurlu Rüya'da kendisine ve okura yönelttiği sorularla içinde yaşadığımız tuhaf yönelttiği sorularla içinde yaşadığımız zamanlarda hikâyenin ruhunu arıyorPost Öykü Dergisi : Post Öykü dergisinin arşiv(güncel sayı hariç) sayılarından bir adet hediye gödnerilir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 2149462148 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 618 |