Tükendi
Gelince Haber VerBoston Personalizmi adlı felsefî ekolün kurucusu olan Amerikalı filozof Borden Parker Bowne (1847-1910) felsefeci kişiliğinin yanısıra bir teolog ve kendisini Hristiyan-Metodist imanını dünyaya hakim kılmaya adamış bir misyonerdir. Bowne'un teizm üzerine yaptığı çalışmaları hazırlarken temel amacı; zihnindeki Tanrı tasavvurunu felsefenin imkânlarından yararlanarak aşama aşama sistematik bir şekilde temellendirebilmektir. Bowne bu amacına ulaşabilmek için ontolojik delile yaslanarak zihnindeki Tanrı tasarımının önce Tanrı'nın tekliği zekâsı kişiliği kudreti değişmezliği ezelîliği ebedîliği ve ilminden oluşan "metafiziksel" yönünü sonra o metafiziksel yönle birleşerek onun "dinin Tanrısı" haline gelmesini sağlayan ahlâkî yönünü inşa eder.Bowne'a göre Tanrı'nın zekî oluşu Onun hem kendisini hem de nesnelerini bilmesi anlamına gelir. Kişilikli oluşu ise Tanrı'nın zekâsının yanısıra iradesinin de olması yani hem kendisini hem de faaliyetlerini bilinçli bir şekilde belirleyip yönetmesi anlamına gelir.Bowne Tanrı'nın hem ahlâkî mutlak hem de mutlak tek olamayacağı varsayımı üzerine bina ettiği görüşlerle teslis inancını rasyonalize etmeye çalışır. Bowne'a göre ahlâkî hayat topluluk halinde bulunmayı gerektirdiği için mutlak tek olan bir Tanrı ahlâkî değerlere sahip olamaz. Bu yüzden mantık Tanrı'nın ahlâkî açıdan mutlak Tanrı olması için Oğul ve Kutsal Ruh adı verilen ve Tanrısal doğanın tekliği içerisinde tasavvur edilen ezelî refakatçilere sahip olması gerektiğini ima eder.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15 x 21 |
ISBN-10 | 6054635610 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 364 |
Boston Personalizmi adlı felsefî ekolün kurucusu olan Amerikalı filozof Borden Parker Bowne (1847-1910) felsefeci kişiliğinin yanısıra bir teolog ve kendisini Hristiyan-Metodist imanını dünyaya hakim kılmaya adamış bir misyonerdir. Bowne'un teizm üzerine yaptığı çalışmaları hazırlarken temel amacı; zihnindeki Tanrı tasavvurunu felsefenin imkânlarından yararlanarak aşama aşama sistematik bir şekilde temellendirebilmektir. Bowne bu amacına ulaşabilmek için ontolojik delile yaslanarak zihnindeki Tanrı tasarımının önce Tanrı'nın tekliği zekâsı kişiliği kudreti değişmezliği ezelîliği ebedîliği ve ilminden oluşan "metafiziksel" yönünü sonra o metafiziksel yönle birleşerek onun "dinin Tanrısı" haline gelmesini sağlayan ahlâkî yönünü inşa eder.Bowne'a göre Tanrı'nın zekî oluşu Onun hem kendisini hem de nesnelerini bilmesi anlamına gelir. Kişilikli oluşu ise Tanrı'nın zekâsının yanısıra iradesinin de olması yani hem kendisini hem de faaliyetlerini bilinçli bir şekilde belirleyip yönetmesi anlamına gelir.Bowne Tanrı'nın hem ahlâkî mutlak hem de mutlak tek olamayacağı varsayımı üzerine bina ettiği görüşlerle teslis inancını rasyonalize etmeye çalışır. Bowne'a göre ahlâkî hayat topluluk halinde bulunmayı gerektirdiği için mutlak tek olan bir Tanrı ahlâkî değerlere sahip olamaz. Bu yüzden mantık Tanrı'nın ahlâkî açıdan mutlak Tanrı olması için Oğul ve Kutsal Ruh adı verilen ve Tanrısal doğanın tekliği içerisinde tasavvur edilen ezelî refakatçilere sahip olması gerektiğini ima eder.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2019 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15 x 21 |
ISBN-10 | 6054635610 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 364 |