Tükendi
Gelince Haber VerEndülüs İslam diyarının yetiştirdiği ender ilim adamlarından tefsir alanında söz sahibi İmam Kurtubînin yazdığı EL-CÂMİU Lİ AHKÂMİL-KURÂN bir bakıma kendisinden sonra yazılan tefsirlerin kaynağıdır. Özellikle hükümlere ait konularda müfessirimizin ne denli yetkin ve Kurâna hakim olduğunu tefsirine bakan herkes görebilir. Bu yönüyle "yepyeni" vasfına kelimenin tam manasıyla layık bir tefsir...Bu tefsir okuyucumuz için ilk defa terceme edilmesi açısından "yepyeni" olduğu kadar; esas gününden beri çağını aşan dolgun ve yetkin bir tefsir olduğundan dolayı da "yepyenidir." Okuyucu dilden kaynaklanan kaynaklara ulaşamama problemini EL-CÂMİU Lİ AHKÂMİL-KURÂN tercemesiyle büyük ölüde hal etmiş olacak. Yayınevimiz tüm olumsuzlukları göz alarak ticari açıdan pek elverişli olmayan bir ortamda bu teşebbüste bulundu.Müfessir KurtubiTam adı: Muhammed b. Ahmed b. Ebi Behrdir. Ensar soyundan ve Hazrec kabilesine mensup... yitirilmiş İslam diyarlarından "Endülüsün Kurtuba"sından... bundan dolayı kısaca "Kurtubi" diye bilinir. Endülüs ve Kurtuba binlerce İslam alimi yetiştirmiş olduğu halde; yalnızca "Kurtubi" denildi mi; çoğu kere sadece bizim müfessirimiz ve onun muhteşem "tefsiri" hatıra gelir.Gençlik yılları ilk tahsil hayatı yetişmesi ve olgunluk dönemini Kurtuba ve çevresinde geçiren müfessirimiz; daha sonraları Frankların ve diğer Avrupa haçlılarının ardı arkası kesilmeyen hücum baskın ve tacizlerinin de etkisiyle; babasının bir haçlı saldırısı sonucu şehid edilmesinden sonra Kurtubadan ve Endülüsten hicret etmek zorunda kalır. Endülüste tahsil hayatına başlayan müfessirimiz tahsilini İskenderiyede tamamlar. Daha sonra Mısırın Said bölgesi şehirlerinden olan Minyeye yerleşir. İlim öğrenerek öğreterek zühd ve takvaya riayet ederek saraydan ve siyasi ortamdan uzak erdemli bir hayattan sonra 9 Şevval 671/30 Ekim 1273 tarihinde hakkın rahmetine kavuşur. Minyede Kurtubînin mezarı ve kendi adını taşıyan bir mescidi bulunuyor.
Barkod | 3330000018520 |
Baskı | 2 |
Cilt Durumu | Ciltli Kapak |
Dil | Arapça |
Kağıt Türü | Şamua |
Endülüs İslam diyarının yetiştirdiği ender ilim adamlarından tefsir alanında söz sahibi İmam Kurtubînin yazdığı EL-CÂMİU Lİ AHKÂMİL-KURÂN bir bakıma kendisinden sonra yazılan tefsirlerin kaynağıdır. Özellikle hükümlere ait konularda müfessirimizin ne denli yetkin ve Kurâna hakim olduğunu tefsirine bakan herkes görebilir. Bu yönüyle "yepyeni" vasfına kelimenin tam manasıyla layık bir tefsir...Bu tefsir okuyucumuz için ilk defa terceme edilmesi açısından "yepyeni" olduğu kadar; esas gününden beri çağını aşan dolgun ve yetkin bir tefsir olduğundan dolayı da "yepyenidir." Okuyucu dilden kaynaklanan kaynaklara ulaşamama problemini EL-CÂMİU Lİ AHKÂMİL-KURÂN tercemesiyle büyük ölüde hal etmiş olacak. Yayınevimiz tüm olumsuzlukları göz alarak ticari açıdan pek elverişli olmayan bir ortamda bu teşebbüste bulundu.Müfessir KurtubiTam adı: Muhammed b. Ahmed b. Ebi Behrdir. Ensar soyundan ve Hazrec kabilesine mensup... yitirilmiş İslam diyarlarından "Endülüsün Kurtuba"sından... bundan dolayı kısaca "Kurtubi" diye bilinir. Endülüs ve Kurtuba binlerce İslam alimi yetiştirmiş olduğu halde; yalnızca "Kurtubi" denildi mi; çoğu kere sadece bizim müfessirimiz ve onun muhteşem "tefsiri" hatıra gelir.Gençlik yılları ilk tahsil hayatı yetişmesi ve olgunluk dönemini Kurtuba ve çevresinde geçiren müfessirimiz; daha sonraları Frankların ve diğer Avrupa haçlılarının ardı arkası kesilmeyen hücum baskın ve tacizlerinin de etkisiyle; babasının bir haçlı saldırısı sonucu şehid edilmesinden sonra Kurtubadan ve Endülüsten hicret etmek zorunda kalır. Endülüste tahsil hayatına başlayan müfessirimiz tahsilini İskenderiyede tamamlar. Daha sonra Mısırın Said bölgesi şehirlerinden olan Minyeye yerleşir. İlim öğrenerek öğreterek zühd ve takvaya riayet ederek saraydan ve siyasi ortamdan uzak erdemli bir hayattan sonra 9 Şevval 671/30 Ekim 1273 tarihinde hakkın rahmetine kavuşur. Minyede Kurtubînin mezarı ve kendi adını taşıyan bir mescidi bulunuyor.
Barkod | 3330000018520 |
Baskı | 2 |
Cilt Durumu | Ciltli Kapak |
Dil | Arapça |
Kağıt Türü | Şamua |