Tükendi
Gelince Haber VerBir Çin aile yuvası minyatür bir gökyüzüdür diyor kitabın yazarı Ku Hung-Ming.Çin uygarlığı Çin edebiyatı ve Çin kadını yazar için başka bir duyarlılığa ve düşünüş tarzına pencere açıyor.Ming tüm kitap boyunca Avrupalılara halkının kültürünün uygarlığının birikimlerini anlat-maya çalışıyor. Bu çağrı zaman zaman tepkisel bir tona bürünse de herkesin tek bir dünyaya ayak bastığı günümüzde toplumların esasen birbirinden çok farklı zihniyetlere sahip olduğu-nu haber veriyor Ku Hung-Ming.Çinliler bireyi aileyi toplumu ataları bir bütün halinde düşünür. Kişi ahlâki özelliklerini iş-lemek geliştirmek ve bunları anne babasından başlamak üzere toplumun diğer tüm üyeleriyle uyumlu kılmakla yükümlüdür. Herkes yerini konumunu görevlerini bildiğinde doğadaki ahenk gibi bir ahenk dirlik düzenlik insanlar arasına da gelip yerleşir. Bunu sağlayacak en önemli enstrümanlar ise müzik ve törenler bilgisidir; yani ritm ve sembollere dayalı bağlılık ritüelleri. Belki de bu yüzden Konfüçyüs'ün ahlâk yasası Avrupalı insanın dinebakış açısından tamamen farklıydı. Konfüçyüs'ün bilgeliği şuydu: "Tanrının düzeni benliği-mizin yasası dediğimiz şeydir. Benliğimizin yasasını gerçekleştirmek Ahlâk kuralı dediğimiz şeydir. Ahlâk kuralı arındırılıp doğru bir kurala bağlandığında Din adını verdiğimiz şeyi oluşturur."Yirminci yüzyılın başında Batı kurumlarında eğitim gören çok dilli çok kültürlü bir Çinli aydın olan Ku Hung-Ming derinden bağlı olduğu geleneksel Çin kültürü ile Batı uygarlığını karşılaştırırken zihniyet dünyamıza pek de uzak olmayan bir çelişkiyi anımsamamız mümkün değil.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2013 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9758717965 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 158 |
Bir Çin aile yuvası minyatür bir gökyüzüdür diyor kitabın yazarı Ku Hung-Ming.Çin uygarlığı Çin edebiyatı ve Çin kadını yazar için başka bir duyarlılığa ve düşünüş tarzına pencere açıyor.Ming tüm kitap boyunca Avrupalılara halkının kültürünün uygarlığının birikimlerini anlat-maya çalışıyor. Bu çağrı zaman zaman tepkisel bir tona bürünse de herkesin tek bir dünyaya ayak bastığı günümüzde toplumların esasen birbirinden çok farklı zihniyetlere sahip olduğu-nu haber veriyor Ku Hung-Ming.Çinliler bireyi aileyi toplumu ataları bir bütün halinde düşünür. Kişi ahlâki özelliklerini iş-lemek geliştirmek ve bunları anne babasından başlamak üzere toplumun diğer tüm üyeleriyle uyumlu kılmakla yükümlüdür. Herkes yerini konumunu görevlerini bildiğinde doğadaki ahenk gibi bir ahenk dirlik düzenlik insanlar arasına da gelip yerleşir. Bunu sağlayacak en önemli enstrümanlar ise müzik ve törenler bilgisidir; yani ritm ve sembollere dayalı bağlılık ritüelleri. Belki de bu yüzden Konfüçyüs'ün ahlâk yasası Avrupalı insanın dinebakış açısından tamamen farklıydı. Konfüçyüs'ün bilgeliği şuydu: "Tanrının düzeni benliği-mizin yasası dediğimiz şeydir. Benliğimizin yasasını gerçekleştirmek Ahlâk kuralı dediğimiz şeydir. Ahlâk kuralı arındırılıp doğru bir kurala bağlandığında Din adını verdiğimiz şeyi oluşturur."Yirminci yüzyılın başında Batı kurumlarında eğitim gören çok dilli çok kültürlü bir Çinli aydın olan Ku Hung-Ming derinden bağlı olduğu geleneksel Çin kültürü ile Batı uygarlığını karşılaştırırken zihniyet dünyamıza pek de uzak olmayan bir çelişkiyi anımsamamız mümkün değil.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2013 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9758717965 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 158 |