Tükendi
Gelince Haber Ver"Toplumsalı sadece toplumsal olanla açıklamak"... Hafıza çalışmalarının modern babası olarak nitelenen Maurice Halbwachs bu Durkheim'ci ilkeyi kendine şiar edinerek çıkar yola. Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri bu maharetli düşünürün en çok tartışılmış ve hakkında en çok ihtilafa düşülmüş eseridir kuşkusuz. Halbwachs bu kurucu eserinde sosyolojinin nüfuz sahasını insanın total bilimi olarak temellendirmek amacıyla onu en bireysel görü- lebilecek bir deneyim alanına sokar: "hafıza" tıpkı başka tematikler üzerinden daha önce Durkheim'in İntihar'da yaptığı gibi ve çok daha sonraları da Bourdieu'nün "beğeni" üzerinden yapacağı gibi. Burada temel argüman basit olduğu kadar kurucudur da: Felsefecilerin diliyle "kategoriler" veya farklı söylemek gerekirse tüm zihinsel şemalar "toplumsaldır"; hafıza ise bu bağlamda geçmişe ait dönemlerin bireysel düzeyde muhafazası değil bunların kolektif surette bir yeniden üretimidir. Bu şekilde toplumsal bireyselliği oluşturan şeyin kalbine kadar izini bırakır. Sonuç olarak Yüzyılın ilk yarısının Fransız sosyologları arasında bireyin toplumsal olarak izahını en ileriye taşımış düşünürlerden biridir Halbwachs. İlginç bir biçimde Türk sosyolojisine oldukça erken bir dönemde öğrencileri Ömer Lütfi Barkan ve Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu üzerinden nüfuz etmiş bir düşünürdür de o. 2016 yılında talihsiz sayılabilecek bir gecikmenin ardından bugün Türkçede... Buyurunuz.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2016 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6059436052 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 366 |
"Toplumsalı sadece toplumsal olanla açıklamak"... Hafıza çalışmalarının modern babası olarak nitelenen Maurice Halbwachs bu Durkheim'ci ilkeyi kendine şiar edinerek çıkar yola. Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri bu maharetli düşünürün en çok tartışılmış ve hakkında en çok ihtilafa düşülmüş eseridir kuşkusuz. Halbwachs bu kurucu eserinde sosyolojinin nüfuz sahasını insanın total bilimi olarak temellendirmek amacıyla onu en bireysel görü- lebilecek bir deneyim alanına sokar: "hafıza" tıpkı başka tematikler üzerinden daha önce Durkheim'in İntihar'da yaptığı gibi ve çok daha sonraları da Bourdieu'nün "beğeni" üzerinden yapacağı gibi. Burada temel argüman basit olduğu kadar kurucudur da: Felsefecilerin diliyle "kategoriler" veya farklı söylemek gerekirse tüm zihinsel şemalar "toplumsaldır"; hafıza ise bu bağlamda geçmişe ait dönemlerin bireysel düzeyde muhafazası değil bunların kolektif surette bir yeniden üretimidir. Bu şekilde toplumsal bireyselliği oluşturan şeyin kalbine kadar izini bırakır. Sonuç olarak Yüzyılın ilk yarısının Fransız sosyologları arasında bireyin toplumsal olarak izahını en ileriye taşımış düşünürlerden biridir Halbwachs. İlginç bir biçimde Türk sosyolojisine oldukça erken bir dönemde öğrencileri Ömer Lütfi Barkan ve Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu üzerinden nüfuz etmiş bir düşünürdür de o. 2016 yılında talihsiz sayılabilecek bir gecikmenin ardından bugün Türkçede... Buyurunuz.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2016 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6059436052 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 366 |