Tükendi
Gelince Haber VerAtatürk önderliğindeki Türk müzik devriminde başta Ziya Gökalp olmak üzere Türk Beşleri olarak bilinen müzik adamlarımızın yanı sıra başka müzikçilerimizin de çok önemli bir yeri vardır. İşte bunlardan biri kuşkusuz Halil Bedi Yönetken'dir. Ne var ki onun "Türk Harf Devrimi"nden önce 1922-1928 yılları arasında yayınlanmış makalelerine yeni Türk harfleriyle yazılmış biçimde ve derli toplu erişmek şimdiye kadar olanaksızdı...Kitaptaki 24 seçme makale Yönetken'in "erken dönem" çalışmalarıdır. Makalelerden ilkini yazıp yayınladığı sırada henüz 23 yaşında bir "ilkokul gezici müzik öğretmeni"dir. İlk üç seçkiyi oluşturan "Bugünkü Musikimiz" "Yarınki Musikimiz" ve "Millî Musiki" başlıklı makaleler bir bütün olarak Türk müzik devriminin 1920'lerdeki durumunun özlü bir betimlemesi gibidir. Bugünkü deyişle "Musiki Öğretmenlerimiz ve Musiki Öğretimimiz" başlıklı dördüncü makale Millî Eğitim Bakanlığı'nda oluşan Müzik Alt Kurulu'nda üye olarak çalışmış çiçeği burnunda müzik eğitimcisi Halil Bedi'nin o yıl kurulmakta olan Musiki Muallim Mektebi'yle ilgili çok önemli saptama eleştiri ve önerilerini kapsamaktadır. Öbür makaleleri de döneme ışık tutan ilginç ve ufuk açıcı çalışmalardır.Çevriyazımcıların verdiği "dipnotlar" ve kitabın sonuna eklediği geniş kapsamlı "Sözlük" bölümü makalelerde geçen ve zamanla çoğu kullanımdan düşmüş eski sözcüklerin o dönemdeki tüm anlam ve günümüzdeki karşılıklarını vermektedir. Bu özellikleriyle kitap Türk Müzik Devrimi Çağdaş Türk Müzik Kültürü ve Eğitimi Tarihi alanlarında derin bilgi sahibi olmak isteyenlere araştırma ve inceleme yapanlara çok değerli seçkin bir kaynak niteliği taşımaktadır.Prof.Dr. Ali Uçan
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2011 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16 x 23,5 |
ISBN-10 | 6056247071 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 216 |
Atatürk önderliğindeki Türk müzik devriminde başta Ziya Gökalp olmak üzere Türk Beşleri olarak bilinen müzik adamlarımızın yanı sıra başka müzikçilerimizin de çok önemli bir yeri vardır. İşte bunlardan biri kuşkusuz Halil Bedi Yönetken'dir. Ne var ki onun "Türk Harf Devrimi"nden önce 1922-1928 yılları arasında yayınlanmış makalelerine yeni Türk harfleriyle yazılmış biçimde ve derli toplu erişmek şimdiye kadar olanaksızdı...Kitaptaki 24 seçme makale Yönetken'in "erken dönem" çalışmalarıdır. Makalelerden ilkini yazıp yayınladığı sırada henüz 23 yaşında bir "ilkokul gezici müzik öğretmeni"dir. İlk üç seçkiyi oluşturan "Bugünkü Musikimiz" "Yarınki Musikimiz" ve "Millî Musiki" başlıklı makaleler bir bütün olarak Türk müzik devriminin 1920'lerdeki durumunun özlü bir betimlemesi gibidir. Bugünkü deyişle "Musiki Öğretmenlerimiz ve Musiki Öğretimimiz" başlıklı dördüncü makale Millî Eğitim Bakanlığı'nda oluşan Müzik Alt Kurulu'nda üye olarak çalışmış çiçeği burnunda müzik eğitimcisi Halil Bedi'nin o yıl kurulmakta olan Musiki Muallim Mektebi'yle ilgili çok önemli saptama eleştiri ve önerilerini kapsamaktadır. Öbür makaleleri de döneme ışık tutan ilginç ve ufuk açıcı çalışmalardır.Çevriyazımcıların verdiği "dipnotlar" ve kitabın sonuna eklediği geniş kapsamlı "Sözlük" bölümü makalelerde geçen ve zamanla çoğu kullanımdan düşmüş eski sözcüklerin o dönemdeki tüm anlam ve günümüzdeki karşılıklarını vermektedir. Bu özellikleriyle kitap Türk Müzik Devrimi Çağdaş Türk Müzik Kültürü ve Eğitimi Tarihi alanlarında derin bilgi sahibi olmak isteyenlere araştırma ve inceleme yapanlara çok değerli seçkin bir kaynak niteliği taşımaktadır.Prof.Dr. Ali Uçan
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2011 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16 x 23,5 |
ISBN-10 | 6056247071 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 216 |