Tükendi
Gelince Haber VerYöntem söz konusu olduğunda felsefenin karşılaştığı en yaygın ve en engelleyici önyargı onun da tıpkı bir fizik gibi bir matematik vb. gibi usun doğalişleyişi yoluyla öğrenilebileceği Gerçekliğin hiçbir özel düşünme yöntemi gerekmeksizin her tür önyargıya izin veren sıradan uslamlamalar yoluyla anlaşılabileceği sanısıdır. Eytişimi anlamayan bilinç için felsefe henüz yalnızca boş bir hedeftir. Ya da prag-matik bir sorundur ki bilincine düşüncesinin kurgul devimini bilmeyi yasaklayarak Gerçekliğe karşı Erdeme karşı ve Bilime karşı nihilist bir içerleme analitik bir laçkalık giderek pozitivist bir düşmanlık yaratır. Doğal bilinç doğal mantığı ile düşünür kavramların kendiliğinden ya da içgüdüsel işlemlerinde kuramsal törel politik vb. görüngüler oluşturarak ve bunlara deneyim diyerek onlarda aslında kaba duyuların kendilerinde yanılmaz gerçeklik ve pekinlik ölçütünü bulduğunu sanır. Ve aynı ürkek bilinç yine aynı ölçüte dayanarak düşüncesini hayvana özgü sezgi ve duyunun üstüne yükseltemeden "felsefe" yapmaya başlar başlamaz duyulur-olmayan yasalar ve ilkeler kapsadığı için tüm Bilime ve tüm Felsefeye öfke duyar Gerçekliği ruhundaki ve beynindeki nihilist boşluğuna atar. İşin olumsuz yanı budur. Olumlu yana gelirsek felsefe insan varoluşunun en temel sorunlarının yalnızca ussal düşünce ile anlaşılabileceğinin ve çözülebileceğinin bilinciyle Usa güvenen bir yürek ve Yüreğe güvenen bir Us ile bağlar. Tüm ansal etkinlikler içinde yalnızca felsefe özgür düşünceye dayanarak Gerçekilk ile ilgilenir ve düşünmenin bilinçsiz kendiliğindenliğini küçümseyen özgür ussal düşünce işleyişinin her adımının kendisinin tanıtlama almasını ister çünkü Gerçeklik bir oyun değildir. Çünkü Gerçeklik insanı insan yapan ve yapacak alan Değerdir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2011 |
Baskı | 5 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 11,5 x 19 |
ISBN-10 | 9753970013 |
Kağıt Türü | 1. Hm. Kağıt |
Sayfa Sayısı | 112 |
Yöntem söz konusu olduğunda felsefenin karşılaştığı en yaygın ve en engelleyici önyargı onun da tıpkı bir fizik gibi bir matematik vb. gibi usun doğalişleyişi yoluyla öğrenilebileceği Gerçekliğin hiçbir özel düşünme yöntemi gerekmeksizin her tür önyargıya izin veren sıradan uslamlamalar yoluyla anlaşılabileceği sanısıdır. Eytişimi anlamayan bilinç için felsefe henüz yalnızca boş bir hedeftir. Ya da prag-matik bir sorundur ki bilincine düşüncesinin kurgul devimini bilmeyi yasaklayarak Gerçekliğe karşı Erdeme karşı ve Bilime karşı nihilist bir içerleme analitik bir laçkalık giderek pozitivist bir düşmanlık yaratır. Doğal bilinç doğal mantığı ile düşünür kavramların kendiliğinden ya da içgüdüsel işlemlerinde kuramsal törel politik vb. görüngüler oluşturarak ve bunlara deneyim diyerek onlarda aslında kaba duyuların kendilerinde yanılmaz gerçeklik ve pekinlik ölçütünü bulduğunu sanır. Ve aynı ürkek bilinç yine aynı ölçüte dayanarak düşüncesini hayvana özgü sezgi ve duyunun üstüne yükseltemeden "felsefe" yapmaya başlar başlamaz duyulur-olmayan yasalar ve ilkeler kapsadığı için tüm Bilime ve tüm Felsefeye öfke duyar Gerçekliği ruhundaki ve beynindeki nihilist boşluğuna atar. İşin olumsuz yanı budur. Olumlu yana gelirsek felsefe insan varoluşunun en temel sorunlarının yalnızca ussal düşünce ile anlaşılabileceğinin ve çözülebileceğinin bilinciyle Usa güvenen bir yürek ve Yüreğe güvenen bir Us ile bağlar. Tüm ansal etkinlikler içinde yalnızca felsefe özgür düşünceye dayanarak Gerçekilk ile ilgilenir ve düşünmenin bilinçsiz kendiliğindenliğini küçümseyen özgür ussal düşünce işleyişinin her adımının kendisinin tanıtlama almasını ister çünkü Gerçeklik bir oyun değildir. Çünkü Gerçeklik insanı insan yapan ve yapacak alan Değerdir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2011 |
Baskı | 5 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 11,5 x 19 |
ISBN-10 | 9753970013 |
Kağıt Türü | 1. Hm. Kağıt |
Sayfa Sayısı | 112 |