Tükendi
Gelince Haber VerBu kitapta varlık felsefecisi diyebileceğimiz ârif-i billah Şeyhü'l-Ekber Muhyiddin İbn Arabî'nin insan görüşü ontolojik olarak ele alınmış onun bütün düşünce dünyasına dair genel bir bakış geliştirilmeye çalışılmıştır. İnsan konusu felsefe tarihinde genelde doğa felsefesi içerisinde ele alınır. İnsan konuşan bir hayvandır. Dolayısıyla doğanın en üstün varlığı nefs sahibi olan insandır. İbn Arabî insana daha çok metafizik penceresinden bakar. Metafizik açıdan insan Allah'ın yeryüzündeki halifesidir. Varlık felsefesi açısından insan varlığın küllî tecellisidir. İnsan elbette ki mümkün bir varlıktır. İnsan varlık mahiyet ayrımında bütün mahiyeti ifade eder. İnsanın Tanrı olmadığı gün gibi açıktır. Ama Zorunlu Varlık'tan dolayı bir zaruretle varlık bulan insan İbn Arabî metafiziğinde feyz-i akdes tecellisinin diğer adıdır. Feyz-i Akdes Mutlak varlığın kendisini kendisine açması sonucu İlk Akıl'ın belirmesini ifade eder. Hz. Muhammed (saa) metafizik açıdan insan ve evrenin yeter sebebi ilkesi bütünü ve merkezidir. İnsan büyük kâinat iken kâinat ise küçük insandır. Bir başka cihetten ise tersidir. İnsan varlık mertebelerinin bütününü cem eder ve bu nedenle Allah'ın yeryüzündeki vekilidir.Elbette ki bu insan sıradan bayağı bireysel ve hayvanî insan değildir. Bu insan kâmil insandır. 'Zamanın İmamı'dır. Bu insan Mehdi (as)'dır. İbn Arabî'ye göre; Hz. Peygamber (saa)'den sonra kıyamete kadar Ehl-i Beyt'inden 'on iki kişi' bu makamı temsil edecektir. Ona göre; Ehl-i Beyt-i sevmeden Hz. Peygamber'i sevdiğini iddia etmek yalan bir sözdür.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2016 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 12 x 19,5 |
ISBN-10 | 6055030407 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 304 |
Bu kitapta varlık felsefecisi diyebileceğimiz ârif-i billah Şeyhü'l-Ekber Muhyiddin İbn Arabî'nin insan görüşü ontolojik olarak ele alınmış onun bütün düşünce dünyasına dair genel bir bakış geliştirilmeye çalışılmıştır. İnsan konusu felsefe tarihinde genelde doğa felsefesi içerisinde ele alınır. İnsan konuşan bir hayvandır. Dolayısıyla doğanın en üstün varlığı nefs sahibi olan insandır. İbn Arabî insana daha çok metafizik penceresinden bakar. Metafizik açıdan insan Allah'ın yeryüzündeki halifesidir. Varlık felsefesi açısından insan varlığın küllî tecellisidir. İnsan elbette ki mümkün bir varlıktır. İnsan varlık mahiyet ayrımında bütün mahiyeti ifade eder. İnsanın Tanrı olmadığı gün gibi açıktır. Ama Zorunlu Varlık'tan dolayı bir zaruretle varlık bulan insan İbn Arabî metafiziğinde feyz-i akdes tecellisinin diğer adıdır. Feyz-i Akdes Mutlak varlığın kendisini kendisine açması sonucu İlk Akıl'ın belirmesini ifade eder. Hz. Muhammed (saa) metafizik açıdan insan ve evrenin yeter sebebi ilkesi bütünü ve merkezidir. İnsan büyük kâinat iken kâinat ise küçük insandır. Bir başka cihetten ise tersidir. İnsan varlık mertebelerinin bütününü cem eder ve bu nedenle Allah'ın yeryüzündeki vekilidir.Elbette ki bu insan sıradan bayağı bireysel ve hayvanî insan değildir. Bu insan kâmil insandır. 'Zamanın İmamı'dır. Bu insan Mehdi (as)'dır. İbn Arabî'ye göre; Hz. Peygamber (saa)'den sonra kıyamete kadar Ehl-i Beyt'inden 'on iki kişi' bu makamı temsil edecektir. Ona göre; Ehl-i Beyt-i sevmeden Hz. Peygamber'i sevdiğini iddia etmek yalan bir sözdür.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2016 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 12 x 19,5 |
ISBN-10 | 6055030407 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 304 |