Tükendi
Gelince Haber VerPutperestlik heykele tapmak değildir; yakuttan hurmadan tahtadan hamurdan yapılan bir heykele ibadet etmek değildir. Putperestlik sosyal durumu tanrılar ve din aracılığıyla meşrulaştırmaktan ibarettir. İbrahim putları kırmak ve putperestliğe karşı ayaklanmakla sadece Mezopotamya'nın güneyindeki Ur şehri halkını Babillileri kurtarmadı. Putperestlik heykele tapmak değildir; yakuttan hurmadan tahtadan hamurdan yapılan bir heykele ibadet etmek değildir. Putperestlik sosyal durumu tanrılar ve din aracılığıyla meşrulaştırmaktan ibarettir. İbrahim putları kırmak ve putperestliğe karşı ayaklanmakla sadece Mezopotamya'nın güneyindeki Ur şehri halkını Babillileri kurtarmadı. Bu yüce ve görkemli hikâyeyi böyle bir düşünceyi ne kadar da küçültüyorlar! İbrahim insanlık tarihinde meydana getirilen o büyük yalanın bir grup tarafından kurulan o zulüm sisteminin karşısına dikildi. İbrahim işkencelere eziyetlere mahrumiyetlere onların tesis ettiği kan dökme zorbalık ve haydutluk tarihine karşı mücadeleyi başlattı.
İbrahim bu statükoya bu durumu tanrılar ve din adına sürdürmek ve insanlığı onun doğallığına ve kutsallığına inandırmak isteyen sisteme karşı ayaklandı. İbrahim bu başkaldırısıyla insanlığın bu büyük yalana kanmasına fırsat vermedi. Aristo'dan daha çabuk davrandı. Bugün 19. ve 20. yüzyılda bile hâlâ Fransa'da ve İngiltere'de Aristo'nun: "Bir grup aşağı ırk bir grup da üstün ırktır; insanlar böyle yaratılırlar." sözüne inanan filozoflar vardır.
İbrahim bu felsefî yalana karşı çıkan dâhilerden binlerce yıl önce sahte dindarların bu kurnazca ve tehlikeli yalanına karşı çıktı. İbrahim toplumda zulüm ve ayrımcılık vasıtası yapılan ve bireylerin değişik haklara sahip olabileceğini gösteren dini yıktı ve tevhidi ayağa kaldırdı. Tevhit herkesin bir tane Tanrı'sının olması yani herkesin sadece insan olması demektir. İbrahim insanlık tarihinde meydana getirilen o büyük yalanın bir grup tarafından kurulan o zulüm sisteminin karşısına dikildi. İbrahim işkencelere eziyetlere mahrumiyetlere onların tesis ettiği kan dökme zorbalık ve haydutluk tarihine karşı mücadeleyi başlattı.
İbrahim bu statükoya bu durumu tanrılar ve din adına sürdürmek ve insanlığı onun doğallığına ve kutsallığına inandırmak isteyen sisteme karşı ayaklandı. İbrahim bu başkaldırısıyla insanlığın bu büyük yalana kanmasına fırsat vermedi. Aristo'dan daha çabuk davrandı. Bugün 19. ve 20. yüzyılda bile hâlâ Fransa'da ve İngiltere'de Aristo'nun: "Bir grup aşağı ırk bir grup da üstün ırktır; insanlar böyle yaratılırlar." sözüne inanan filozoflar vardır.
İbrahim bu felsefî yalana karşı çıkan dâhilerden binlerce yıl önce sahte dindarların bu kurnazca ve tehlikeli yalanına karşı çıktı. İbrahim toplumda zulüm ve ayrımcılık vasıtası yapılan ve bireylerin değişik haklara sahip olabileceğini gösteren dini yıktı ve tevhidi ayağa kaldırdı. Tevhit herkesin bir tane Tanrı'sının olması yani herkesin sadece insan olması demektir.
Barkod | 9786059652858 |
Basım Yılı | 2012 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 576 |
Yazar | Dr. Ali Şeriati |
Putperestlik heykele tapmak değildir; yakuttan hurmadan tahtadan hamurdan yapılan bir heykele ibadet etmek değildir. Putperestlik sosyal durumu tanrılar ve din aracılığıyla meşrulaştırmaktan ibarettir. İbrahim putları kırmak ve putperestliğe karşı ayaklanmakla sadece Mezopotamya'nın güneyindeki Ur şehri halkını Babillileri kurtarmadı. Putperestlik heykele tapmak değildir; yakuttan hurmadan tahtadan hamurdan yapılan bir heykele ibadet etmek değildir. Putperestlik sosyal durumu tanrılar ve din aracılığıyla meşrulaştırmaktan ibarettir. İbrahim putları kırmak ve putperestliğe karşı ayaklanmakla sadece Mezopotamya'nın güneyindeki Ur şehri halkını Babillileri kurtarmadı. Bu yüce ve görkemli hikâyeyi böyle bir düşünceyi ne kadar da küçültüyorlar! İbrahim insanlık tarihinde meydana getirilen o büyük yalanın bir grup tarafından kurulan o zulüm sisteminin karşısına dikildi. İbrahim işkencelere eziyetlere mahrumiyetlere onların tesis ettiği kan dökme zorbalık ve haydutluk tarihine karşı mücadeleyi başlattı.
İbrahim bu statükoya bu durumu tanrılar ve din adına sürdürmek ve insanlığı onun doğallığına ve kutsallığına inandırmak isteyen sisteme karşı ayaklandı. İbrahim bu başkaldırısıyla insanlığın bu büyük yalana kanmasına fırsat vermedi. Aristo'dan daha çabuk davrandı. Bugün 19. ve 20. yüzyılda bile hâlâ Fransa'da ve İngiltere'de Aristo'nun: "Bir grup aşağı ırk bir grup da üstün ırktır; insanlar böyle yaratılırlar." sözüne inanan filozoflar vardır.
İbrahim bu felsefî yalana karşı çıkan dâhilerden binlerce yıl önce sahte dindarların bu kurnazca ve tehlikeli yalanına karşı çıktı. İbrahim toplumda zulüm ve ayrımcılık vasıtası yapılan ve bireylerin değişik haklara sahip olabileceğini gösteren dini yıktı ve tevhidi ayağa kaldırdı. Tevhit herkesin bir tane Tanrı'sının olması yani herkesin sadece insan olması demektir. İbrahim insanlık tarihinde meydana getirilen o büyük yalanın bir grup tarafından kurulan o zulüm sisteminin karşısına dikildi. İbrahim işkencelere eziyetlere mahrumiyetlere onların tesis ettiği kan dökme zorbalık ve haydutluk tarihine karşı mücadeleyi başlattı.
İbrahim bu statükoya bu durumu tanrılar ve din adına sürdürmek ve insanlığı onun doğallığına ve kutsallığına inandırmak isteyen sisteme karşı ayaklandı. İbrahim bu başkaldırısıyla insanlığın bu büyük yalana kanmasına fırsat vermedi. Aristo'dan daha çabuk davrandı. Bugün 19. ve 20. yüzyılda bile hâlâ Fransa'da ve İngiltere'de Aristo'nun: "Bir grup aşağı ırk bir grup da üstün ırktır; insanlar böyle yaratılırlar." sözüne inanan filozoflar vardır.
İbrahim bu felsefî yalana karşı çıkan dâhilerden binlerce yıl önce sahte dindarların bu kurnazca ve tehlikeli yalanına karşı çıktı. İbrahim toplumda zulüm ve ayrımcılık vasıtası yapılan ve bireylerin değişik haklara sahip olabileceğini gösteren dini yıktı ve tevhidi ayağa kaldırdı. Tevhit herkesin bir tane Tanrı'sının olması yani herkesin sadece insan olması demektir.
Barkod | 9786059652858 |
Basım Yılı | 2012 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 576 |
Yazar | Dr. Ali Şeriati |