Tükendi
Gelince Haber VerFârâbî MS 870-950 yılları arasında yaşamış büyük Türk-İslâm filozofudur. O klasik Yunan felsefesi özellikle Yunan siyaset felsefesi ile İslâm'ı birbiriyle uzlaştırmaya çalışmış olan ilk filozoftur. Fârâbî Platon Aristotelesçi siyaset felsefesini İslâm'la bağdaştırmak uzlaştırmak çabası ve bu amaçla gerçekleştirmiş olduğu sistemiyle İslâm düşüncesini ve kendisinden sonra gelen diğer filozofları derinden etkilemiştir.Fârâbî'ye göre İslâm'ın çeşitli anlaşılma biçimleri veya anlaşılma seviyeleri mevcut olabilir ve nitekim de mevcuttur. Bu seviyelerden biri onu üzerinde hiçbir ciddi zihinsel akılsal işlemde bulunmadan gelenekçilerin savundukları biçimde olduğu gibi harfi harfine almak ve anlamaktır. Bu sokaktaki insanın sıradan insanın Platon'un sözleriyle "gözüyle görmediği eliyle tutmadığı şeyleri anlamakta güçlüğü olan "insanın duygularından akla sezgiye yükselmemiş ve yükselemeyecek olan insanın anlama biçimi ve seviyesidir (Bu inanç seviyesi Gazalî'nin deyimi ile "taklit" seviyesidir.) Ancak bunun üzerinde özel bir gruba seçkinlere akıl ve sezgi sahibi insanlara duyumcu-maddeci değil akılcı ruhçu insanlara tahsis edilmiş olan özel bir anlaşılma biçimi ve seviyesidir. İşte Fârâbî'ye göre felsefe o halde İslâm'ın en üstün en doğru en mükemmel anlama biçimi ve seviyesidir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2013 |
Baskı | 5 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 14 x 20 |
ISBN-10 | 6054239238 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 327 |
Fârâbî MS 870-950 yılları arasında yaşamış büyük Türk-İslâm filozofudur. O klasik Yunan felsefesi özellikle Yunan siyaset felsefesi ile İslâm'ı birbiriyle uzlaştırmaya çalışmış olan ilk filozoftur. Fârâbî Platon Aristotelesçi siyaset felsefesini İslâm'la bağdaştırmak uzlaştırmak çabası ve bu amaçla gerçekleştirmiş olduğu sistemiyle İslâm düşüncesini ve kendisinden sonra gelen diğer filozofları derinden etkilemiştir.Fârâbî'ye göre İslâm'ın çeşitli anlaşılma biçimleri veya anlaşılma seviyeleri mevcut olabilir ve nitekim de mevcuttur. Bu seviyelerden biri onu üzerinde hiçbir ciddi zihinsel akılsal işlemde bulunmadan gelenekçilerin savundukları biçimde olduğu gibi harfi harfine almak ve anlamaktır. Bu sokaktaki insanın sıradan insanın Platon'un sözleriyle "gözüyle görmediği eliyle tutmadığı şeyleri anlamakta güçlüğü olan "insanın duygularından akla sezgiye yükselmemiş ve yükselemeyecek olan insanın anlama biçimi ve seviyesidir (Bu inanç seviyesi Gazalî'nin deyimi ile "taklit" seviyesidir.) Ancak bunun üzerinde özel bir gruba seçkinlere akıl ve sezgi sahibi insanlara duyumcu-maddeci değil akılcı ruhçu insanlara tahsis edilmiş olan özel bir anlaşılma biçimi ve seviyesidir. İşte Fârâbî'ye göre felsefe o halde İslâm'ın en üstün en doğru en mükemmel anlama biçimi ve seviyesidir.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2013 |
Baskı | 5 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 14 x 20 |
ISBN-10 | 6054239238 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 327 |