Tükendi
Gelince Haber VerArtık "poetik hikem" ile "poetik hikâyem" aynı şeymiş gibi davranmak revaçta. Çünkü insanlar teorik olana kafa yormanın zaman kaybı olduğunu düşünüyor. Bu yüzden poetika diye bize sunulanların hiçbir teorik temeli orijinalitesi bulunması beklenmiyor. Temeli olmayan bir şeyi sarsamazsınız. Sarsılmazlığın güvenini temelsizlikte bulmak kimseye garip görünmüyor. İşin hikâye kısmı ile hikmetin birbirine karıştırılıyor olması birilerine ahkâm kesme rahatlığı sağlıyor. Etiketin üzerine yazılmış olan "hikmet" kelimesi hiçbir kıymet bildirmiyor. Böylesi bir durumda etik etiketi etiketleyenin piyasa beklentisi piyasa etkisi ilişkisinden başka bir şey değil. Oysa hakikat paranteze alınamaz.14. sayının şairleri Serkan Işın Yavuz Altınışık Emre Öztürk Biricik E. Doğan Musab Kırca Zozan Gemilerördü İdris Ekinci Yunus Emre Altuntaş Vural Kaya Rafet Arslan Bülent Keçeli Hakan Şarkdemir ve Cem Kurtuluş.Karagöz'ün bu sayıdaki faslı Osman Özbahçe'nin "Şimdi Daha Zor" başlıklı yazısıyla başlıyor. Son zamanlarda artmaya başlayan içi boş tartışmaların yapay kamplaşmaların bizi şiirimizin zenginliğinden koparmaya başladığına dikkat çekiyor.İdris Ekinci Türkiye'de metodolojinin kurucusu Mehmet Fuat Köprü'lünün bilimsel disiplin ve metodolojiye verdiği önemi yazıyor. Musab Kırca sanatın metalaşmasına kapitalizmin bir enstrümanına dönüşmesine karşı çıkıyor. Şairin eleştiri gücünü koruyarak bu oyunu bozabileceğini öne sürüyor.Hakan Şarkdemir Türkiye Yazarlar Birliği'nde "Tarihî Bir Şahsiyet Olarak Şair" başlıklı bir konuşma yaptı. Karagöz Şarkdemir'in Orhan Veli üzerinden bir dönemi anlattığı doyurucu konuşmasını sunuyor. Serkan Işın "Deney Dendiğinde Neden Kulaklarım Dikilmiyor Artık" başlıklı içeriği adında gizli yazısında "deney"in neden işlememeye başladığını izah etmeye çalışıyor.Bu sayının Suvare ve Matine bölümünde iki sinema yazısı var. Yavuz Altınışık sinema tarihinin unutulmaz filmlerinden Scarface üzerinden şiddetin doğasını yazarken Evren Kuçlu westernin en önemli yönetmenlerinden Sergio Leone'yi bütüncül bir bakışla tanıtıyor."Orda Bir Şair Var Uzakta" köşesinde Hakan Şarkdemir'in İlhan Berk'e yönelttiği soruları bulacaksınız.Vural Kaya ve Rafet Arslan yazılarıyla günümüz şiirinin kavranışına etki edebilen şairlerimizden Murat Üstübal'ın eleştiri kitabı Dirim Kurgu'yu yazdılar.Bu sayının hikâyesi Berşan Durmuş'un: "Senfonik Müziğin Zararları veyâhud Putlar." İdris Ekinci "Türkçenin Mutlu Prensi Cemal Süreya"nın yazılarında şiir-şair eleştiri-eleştirmen düşüncelerinin izini sürüyor. Atilla Mülayim ve Talip Işık'ın hazırladığı kıraathane bölümünde kitap ve etkinlik haberleri var.
Dergi ÖzellikleriBaskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 21 x 27 |
ISSN | 1308124148 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 90 |
Artık "poetik hikem" ile "poetik hikâyem" aynı şeymiş gibi davranmak revaçta. Çünkü insanlar teorik olana kafa yormanın zaman kaybı olduğunu düşünüyor. Bu yüzden poetika diye bize sunulanların hiçbir teorik temeli orijinalitesi bulunması beklenmiyor. Temeli olmayan bir şeyi sarsamazsınız. Sarsılmazlığın güvenini temelsizlikte bulmak kimseye garip görünmüyor. İşin hikâye kısmı ile hikmetin birbirine karıştırılıyor olması birilerine ahkâm kesme rahatlığı sağlıyor. Etiketin üzerine yazılmış olan "hikmet" kelimesi hiçbir kıymet bildirmiyor. Böylesi bir durumda etik etiketi etiketleyenin piyasa beklentisi piyasa etkisi ilişkisinden başka bir şey değil. Oysa hakikat paranteze alınamaz.14. sayının şairleri Serkan Işın Yavuz Altınışık Emre Öztürk Biricik E. Doğan Musab Kırca Zozan Gemilerördü İdris Ekinci Yunus Emre Altuntaş Vural Kaya Rafet Arslan Bülent Keçeli Hakan Şarkdemir ve Cem Kurtuluş.Karagöz'ün bu sayıdaki faslı Osman Özbahçe'nin "Şimdi Daha Zor" başlıklı yazısıyla başlıyor. Son zamanlarda artmaya başlayan içi boş tartışmaların yapay kamplaşmaların bizi şiirimizin zenginliğinden koparmaya başladığına dikkat çekiyor.İdris Ekinci Türkiye'de metodolojinin kurucusu Mehmet Fuat Köprü'lünün bilimsel disiplin ve metodolojiye verdiği önemi yazıyor. Musab Kırca sanatın metalaşmasına kapitalizmin bir enstrümanına dönüşmesine karşı çıkıyor. Şairin eleştiri gücünü koruyarak bu oyunu bozabileceğini öne sürüyor.Hakan Şarkdemir Türkiye Yazarlar Birliği'nde "Tarihî Bir Şahsiyet Olarak Şair" başlıklı bir konuşma yaptı. Karagöz Şarkdemir'in Orhan Veli üzerinden bir dönemi anlattığı doyurucu konuşmasını sunuyor. Serkan Işın "Deney Dendiğinde Neden Kulaklarım Dikilmiyor Artık" başlıklı içeriği adında gizli yazısında "deney"in neden işlememeye başladığını izah etmeye çalışıyor.Bu sayının Suvare ve Matine bölümünde iki sinema yazısı var. Yavuz Altınışık sinema tarihinin unutulmaz filmlerinden Scarface üzerinden şiddetin doğasını yazarken Evren Kuçlu westernin en önemli yönetmenlerinden Sergio Leone'yi bütüncül bir bakışla tanıtıyor."Orda Bir Şair Var Uzakta" köşesinde Hakan Şarkdemir'in İlhan Berk'e yönelttiği soruları bulacaksınız.Vural Kaya ve Rafet Arslan yazılarıyla günümüz şiirinin kavranışına etki edebilen şairlerimizden Murat Üstübal'ın eleştiri kitabı Dirim Kurgu'yu yazdılar.Bu sayının hikâyesi Berşan Durmuş'un: "Senfonik Müziğin Zararları veyâhud Putlar." İdris Ekinci "Türkçenin Mutlu Prensi Cemal Süreya"nın yazılarında şiir-şair eleştiri-eleştirmen düşüncelerinin izini sürüyor. Atilla Mülayim ve Talip Işık'ın hazırladığı kıraathane bölümünde kitap ve etkinlik haberleri var.
Dergi ÖzellikleriBaskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 21 x 27 |
ISSN | 1308124148 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 90 |