Tükendi
Gelince Haber VerPascal Bonitzer'in "Kör Alan" ve "Dekadrajlar" başlıklarını taşıyan iki kitabını bu Metis edisyonunda biraraya getirdik. Sinemanın gerçeklik ile ilişkisini sorgulayan "Kör Alan"da dorukları temsil eden kimi isimlerle karşılaşıyoruz: Lumière Griffith Ayzenştayn Bazin Rossellini Hitchcock Godard. Bu doruklar kimi zaman gerçekliğin montaj ve sinematografik planların müdahalesiyle parçalanması kimi zaman da gerçekliğe duyulan şüpheli bir saygı biçiminde ortaya çıkıyor. Hitchcock'a özgü suspense'in sinema tarihi içindeki belirleyici önemi video yüzeyinin sinemadan farkları yakın plan alan derinliği ve alan-dışının özel işlevleri "gerçeklikle ilişkide bu işlevlerin anlamı" ve modern sinemanın giderek mutlak anlamda bir gerçekçi-olmama özelliği kazanışı konu ediliyor.Çerçeve ve çerçevelemenin hem sinemada hem resim sanatındaki işlevlerini ve kullanımını inceleyen "Dekadrajlar" ise sinema ve resim arasındaki örtük fazla irdelenmemiş ilişkiyi sorguluyor. Kitapta sınanan iki saptama var: İlki resmin modernliğin onu moleküler öğelere lekeye çizgiye renge biçime indirgemek yolunda yaptığı her şey bir yana dram sanatı ile sahneye koyma ile bağını hâlâ koparmamış olduğu yani resmin dramatik bir sanat olduğu. İkincisi Godard ve Antonioni'de belirginleştiği gibi sinemanın sanayinin onu mahkûm etmeye çalıştığı anlatısal dramatik kaderi aşma yönünde resmin en son moleküler bileşenlerine soyutlamalarına ulaşma yönünde güçlü bir arzu duyduğu.Kör Alan ve Dekadrajlar arka planında sürekli temel bazı felsefi problemlerin varlığını hissettirdiği bir kitap. Sinema ve resme sanatsal biçim vermenin sorunlarına ve görme'ye ilgi duyan okurlarımızın kitabı ilgiyle karşılayacaklarını umuyoruz.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2017 |
Baskı | 3 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 19,5 |
ISBN-10 | 9753425848 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 208 |
Pascal Bonitzer'in "Kör Alan" ve "Dekadrajlar" başlıklarını taşıyan iki kitabını bu Metis edisyonunda biraraya getirdik. Sinemanın gerçeklik ile ilişkisini sorgulayan "Kör Alan"da dorukları temsil eden kimi isimlerle karşılaşıyoruz: Lumière Griffith Ayzenştayn Bazin Rossellini Hitchcock Godard. Bu doruklar kimi zaman gerçekliğin montaj ve sinematografik planların müdahalesiyle parçalanması kimi zaman da gerçekliğe duyulan şüpheli bir saygı biçiminde ortaya çıkıyor. Hitchcock'a özgü suspense'in sinema tarihi içindeki belirleyici önemi video yüzeyinin sinemadan farkları yakın plan alan derinliği ve alan-dışının özel işlevleri "gerçeklikle ilişkide bu işlevlerin anlamı" ve modern sinemanın giderek mutlak anlamda bir gerçekçi-olmama özelliği kazanışı konu ediliyor.Çerçeve ve çerçevelemenin hem sinemada hem resim sanatındaki işlevlerini ve kullanımını inceleyen "Dekadrajlar" ise sinema ve resim arasındaki örtük fazla irdelenmemiş ilişkiyi sorguluyor. Kitapta sınanan iki saptama var: İlki resmin modernliğin onu moleküler öğelere lekeye çizgiye renge biçime indirgemek yolunda yaptığı her şey bir yana dram sanatı ile sahneye koyma ile bağını hâlâ koparmamış olduğu yani resmin dramatik bir sanat olduğu. İkincisi Godard ve Antonioni'de belirginleştiği gibi sinemanın sanayinin onu mahkûm etmeye çalıştığı anlatısal dramatik kaderi aşma yönünde resmin en son moleküler bileşenlerine soyutlamalarına ulaşma yönünde güçlü bir arzu duyduğu.Kör Alan ve Dekadrajlar arka planında sürekli temel bazı felsefi problemlerin varlığını hissettirdiği bir kitap. Sinema ve resme sanatsal biçim vermenin sorunlarına ve görme'ye ilgi duyan okurlarımızın kitabı ilgiyle karşılayacaklarını umuyoruz.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2017 |
Baskı | 3 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 19,5 |
ISBN-10 | 9753425848 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 208 |