Tükendi
Gelince Haber Verİnsan coşkulu sevgi yani aşk yoluyla varlığının kaynağı olan Allah'a ulaşır. Allah'ın düşüncesi olarak ezelde var olan nefis şu somut cismin içine düşünce aslından uzak kaldı o tasasız hali özler oldu. Çünkü aslından uzak kalan her varlık aslına kavuşmanın özlemini çeker. Bütün varlık türlerini birbirine bağlayan onları tanrısal evrene yönelten sevgidir. İslam edebiyatının temelini oluşturan Aşk felsefesi en güzel ve lirik ifadesini Yûnus Emre Fuzûlî ve Şeyh Gâlib'de bulmuştur. Yunus Allah aşkıyla coşarak diyor ki: Gönlüm düşdi bir sevdaya gel gör beni 'ışk neyledi Başımı virdüm gavgaya gel gör beni ışk neyledi Ben yürürem yâne yâne ışk boyadı beni kane Ne âkilem ne dîvâne gel gör beni ışk neyledi Leylâ vü Mecnûn adlı eseriyletemiz kalan Mecâzî Aşk'ın sonunda İlâhî aşka dönüşeceğini anlatan Fuzûlî de aslında tarihsel bir öyküyü dile getirirken kendi yaşamını ve hayat görüşünü yansıtmaktadır: Bende Mecnun'dan füzûn âşıklık istidâdı var Aşık-ı sadık benem Mecnun'un ancak âdı var Birçok insana İlâhî aşk kadehini sunmuş olan Şeyh Galib de sembolik '' Hüsn ü Aşk'' öyküsü ile sembolizmin en güzel örneğini vermiştir: Tâ Cümle nihân iyân ola hep Evvelki iyân nihân ola hep Sad şükr ola Hayy-i lâ-yemûla Kim erdi söz âlem-i sükûta
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2009 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9756668153 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 608 |
İnsan coşkulu sevgi yani aşk yoluyla varlığının kaynağı olan Allah'a ulaşır. Allah'ın düşüncesi olarak ezelde var olan nefis şu somut cismin içine düşünce aslından uzak kaldı o tasasız hali özler oldu. Çünkü aslından uzak kalan her varlık aslına kavuşmanın özlemini çeker. Bütün varlık türlerini birbirine bağlayan onları tanrısal evrene yönelten sevgidir. İslam edebiyatının temelini oluşturan Aşk felsefesi en güzel ve lirik ifadesini Yûnus Emre Fuzûlî ve Şeyh Gâlib'de bulmuştur. Yunus Allah aşkıyla coşarak diyor ki: Gönlüm düşdi bir sevdaya gel gör beni 'ışk neyledi Başımı virdüm gavgaya gel gör beni ışk neyledi Ben yürürem yâne yâne ışk boyadı beni kane Ne âkilem ne dîvâne gel gör beni ışk neyledi Leylâ vü Mecnûn adlı eseriyletemiz kalan Mecâzî Aşk'ın sonunda İlâhî aşka dönüşeceğini anlatan Fuzûlî de aslında tarihsel bir öyküyü dile getirirken kendi yaşamını ve hayat görüşünü yansıtmaktadır: Bende Mecnun'dan füzûn âşıklık istidâdı var Aşık-ı sadık benem Mecnun'un ancak âdı var Birçok insana İlâhî aşk kadehini sunmuş olan Şeyh Galib de sembolik '' Hüsn ü Aşk'' öyküsü ile sembolizmin en güzel örneğini vermiştir: Tâ Cümle nihân iyân ola hep Evvelki iyân nihân ola hep Sad şükr ola Hayy-i lâ-yemûla Kim erdi söz âlem-i sükûta
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2009 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9756668153 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 608 |