Tükendi
Gelince Haber VerMuhtarül Ehadis - Hadisi Şerfiler ve Vaaz Örnekleri (İthal Kağıt)
Es-Seyyid Ahmed Haşimi
Tercüme: Abdülkadir Akçiçek
ESERİMİ TAKDİM EDERKEN
Anlaşılacağı üzere eserimiz izahlı bir HADİS-İ ŞERİF tercümesidir.
Bu eserimizi okuyacakların hemen hepsi HADIS-İ ŞERİF cümlesinin ifade ettiği manayı bilir .. Ama bilmeyenler de olabilir .. Biz burada daha çok bilmeyenleri düşünerek kısaca tarifini yapıp geçeceğiz .
Şöyle ki:
Ravisi itimada şayan; anlatmak istediği mana Ayet-i Kerimelerin ruhuna uygun; üslubu düzgün ve zayıflık düzensizlik gibi hallerden beri olduktan sonra: Peygamber (s.a.v.) efendimize ait olduğu bildirilen her mübarek kelamın .adı: HADİS-İ ŞERİFdir .. Hem de: SAHIH .. HADİS-İ ŞERİFlerin durumu ravilerin ve rivayetlerin sıhhatine göre değişir .. Mesela: Aziz hadis salih hadis garib hadis ve zaif hadis gibi.. Biz bu yazımızda onlardan bahsetmiyeceğiz .. Çünkü onlar ayrı bir mevzudur; tafsiri ciltlere sığmaz .. Bu mevzuda geniş malumat isteniyorsa usul kitaplarına bakmak daha faydalı olur .. Bizim burada verebileceğimiz kısa malumat haliyle yeterli olamaz ..
HADİS-İ ŞERİFler daha ziyade Ayet-i Kerimelerin şerhi mesabesindedir. Bilhassa dini ahkamın icrasında Özellikle itikada taalluk eden yerlerde dikkatli olmak icab eder. Şerhine bakmadan ve ehline sorup ifade ettiği mana derinliğini anlamadan dalmamalıdır Sonra Allah korusun; boğulmak işten bile değildir ..
Amel işine gelince meali 691 numaralı Hadis-i Şerifte bulunan şu manaya dikkat etmelidir:
-Sünnet ikidir: Farzdaki sünnet .. Bir de farz olmayandaki sünnet.
Farzda bulunan sünnetin aslı Allah•ü Tealanın kitabındadır. Onu almak bir hidayet; terk i ise dalalettir.
Aslı Allah-ü Tealanın kitabında olmayan sünnete gelince onu almak bir fazilet; terketmek ise hata sayılmaz .
Ancak burada büyük zatların şu hükmünü hemen arzetmek yerinde olur; diyorlar ki:
- Sünneti kasden terk şefaatten mahrum kalmaya sebeb olur Sonra onun ümmeti olduğumuzu neyle isbat edeceğiz?
Şunu da unutmamalı ki: Gördüğümüz her Hadis-i Şerifle mutlaka amel etmemiz gerekmez. Bir Hadis-i Şerifin hükmünü bir başka. Hadis-i Şerif neshetmiş; yani hükümsüz bırakmış olabilir. Bunu da ancak muuhaddis hatta müçtehid vasfın haiz zatlar bilebilir. Bu sebeple; gerek itikad gerek amel bakımından daima onların eserlerinden alınan Hadis-i Şeriflere önem vermeliyiz.. sonra.. izleyeceğimiz yol seçeceğimiz hedef onların tevil ve tefsirine göre olmalıdır. İşte bu eserde geçen Hadis-i Şerifler yolumuzda daima bize ışık tutacak ve hedefimizi gösterecek niteliktedir.. Sebebine gelince: Hemen hepsi bahsini ettiğimiz muhaddis hattta müçtehid zatların eserlerinden seçilerek alınmıştır ..
TERCÜMEMİZE ESAS ALDIGIMIZ ESER
İsmi: MUHTARÜL-EHADİSİN-NEBEVİYYE VEL-HİKEMİL MUHAMMEDİYYE. Kısaca manası şudur:. SEÇİLMİŞ NEBEVİ HADİSLER VE MUUHAMMEDİ HİKMETLER. ..
Şöyle manalandırmak da mümkündür: ÜZERİNDE PEYGAMBERLİK BUGUSU TÜTEN SEÇİLMİŞ HADİS-İ ŞERİFLER VE MUHAMMEDİN S.A. BURAM BURAM TÜTEN HOŞ KOKUSUNU TAŞIYAN HİKMETLER..
Elimizde bu eserin dokuzuncu ve on birinci baskıları var. Fakat biz tercümemizi daha ziyade dokuzuncu baskıya göre yaptık.. Dokuzuncu baskı Hicri: 1375 (M. 1955) on birinci baskı ise 1378 (M. 1959- da yapılmıştır. İki baskı da Mısırda yapılmıştır. Ve ikisi de. 204 sayfadır Her iki baskının kapağında da şöyle bir not vardır: Bu eser; BUHARİ MÜSLİM TİRMİZİ NESEİ İBN-İ MACE EBU DAVUD MUVATTA CAMİ-İ SAGİR CAMİ-İ KEBİR TERGİB ve TERHİB vb. en sahih muteber hadis kitaplarından intihap edilmiş 2000 Hadis-i Şerifi müştemildir ..
Eser iki kısımda toplanmıştır. Birinci kısım: Harf sırasına göre tertib edilen Hadis-i Şeriflerdir. İkinci kısım ise: Aynı mevzu ile ilgili Ayet-i Kerime ve Hadis-i Şeriflerdir.
Birinci kısımda tam 1397 Hadis-i Şerif vardır ve bazısı mükerrerdir.
İkinci kısımda ise 79 ders vardır. Her derst
Muhtarül Ehadis - Hadisi Şerfiler ve Vaaz Örnekleri (İthal Kağıt)
Es-Seyyid Ahmed Haşimi
Tercüme: Abdülkadir Akçiçek
ESERİMİ TAKDİM EDERKEN
Anlaşılacağı üzere eserimiz izahlı bir HADİS-İ ŞERİF tercümesidir.
Bu eserimizi okuyacakların hemen hepsi HADIS-İ ŞERİF cümlesinin ifade ettiği manayı bilir .. Ama bilmeyenler de olabilir .. Biz burada daha çok bilmeyenleri düşünerek kısaca tarifini yapıp geçeceğiz .
Şöyle ki:
Ravisi itimada şayan; anlatmak istediği mana Ayet-i Kerimelerin ruhuna uygun; üslubu düzgün ve zayıflık düzensizlik gibi hallerden beri olduktan sonra: Peygamber (s.a.v.) efendimize ait olduğu bildirilen her mübarek kelamın .adı: HADİS-İ ŞERİFdir .. Hem de: SAHIH .. HADİS-İ ŞERİFlerin durumu ravilerin ve rivayetlerin sıhhatine göre değişir .. Mesela: Aziz hadis salih hadis garib hadis ve zaif hadis gibi.. Biz bu yazımızda onlardan bahsetmiyeceğiz .. Çünkü onlar ayrı bir mevzudur; tafsiri ciltlere sığmaz .. Bu mevzuda geniş malumat isteniyorsa usul kitaplarına bakmak daha faydalı olur .. Bizim burada verebileceğimiz kısa malumat haliyle yeterli olamaz ..
HADİS-İ ŞERİFler daha ziyade Ayet-i Kerimelerin şerhi mesabesindedir. Bilhassa dini ahkamın icrasında Özellikle itikada taalluk eden yerlerde dikkatli olmak icab eder. Şerhine bakmadan ve ehline sorup ifade ettiği mana derinliğini anlamadan dalmamalıdır Sonra Allah korusun; boğulmak işten bile değildir ..
Amel işine gelince meali 691 numaralı Hadis-i Şerifte bulunan şu manaya dikkat etmelidir:
-Sünnet ikidir: Farzdaki sünnet .. Bir de farz olmayandaki sünnet.
Farzda bulunan sünnetin aslı Allah•ü Tealanın kitabındadır. Onu almak bir hidayet; terk i ise dalalettir.
Aslı Allah-ü Tealanın kitabında olmayan sünnete gelince onu almak bir fazilet; terketmek ise hata sayılmaz .
Ancak burada büyük zatların şu hükmünü hemen arzetmek yerinde olur; diyorlar ki:
- Sünneti kasden terk şefaatten mahrum kalmaya sebeb olur Sonra onun ümmeti olduğumuzu neyle isbat edeceğiz?
Şunu da unutmamalı ki: Gördüğümüz her Hadis-i Şerifle mutlaka amel etmemiz gerekmez. Bir Hadis-i Şerifin hükmünü bir başka. Hadis-i Şerif neshetmiş; yani hükümsüz bırakmış olabilir. Bunu da ancak muuhaddis hatta müçtehid vasfın haiz zatlar bilebilir. Bu sebeple; gerek itikad gerek amel bakımından daima onların eserlerinden alınan Hadis-i Şeriflere önem vermeliyiz.. sonra.. izleyeceğimiz yol seçeceğimiz hedef onların tevil ve tefsirine göre olmalıdır. İşte bu eserde geçen Hadis-i Şerifler yolumuzda daima bize ışık tutacak ve hedefimizi gösterecek niteliktedir.. Sebebine gelince: Hemen hepsi bahsini ettiğimiz muhaddis hattta müçtehid zatların eserlerinden seçilerek alınmıştır ..
TERCÜMEMİZE ESAS ALDIGIMIZ ESER
İsmi: MUHTARÜL-EHADİSİN-NEBEVİYYE VEL-HİKEMİL MUHAMMEDİYYE. Kısaca manası şudur:. SEÇİLMİŞ NEBEVİ HADİSLER VE MUUHAMMEDİ HİKMETLER. ..
Şöyle manalandırmak da mümkündür: ÜZERİNDE PEYGAMBERLİK BUGUSU TÜTEN SEÇİLMİŞ HADİS-İ ŞERİFLER VE MUHAMMEDİN S.A. BURAM BURAM TÜTEN HOŞ KOKUSUNU TAŞIYAN HİKMETLER..
Elimizde bu eserin dokuzuncu ve on birinci baskıları var. Fakat biz tercümemizi daha ziyade dokuzuncu baskıya göre yaptık.. Dokuzuncu baskı Hicri: 1375 (M. 1955) on birinci baskı ise 1378 (M. 1959- da yapılmıştır. İki baskı da Mısırda yapılmıştır. Ve ikisi de. 204 sayfadır Her iki baskının kapağında da şöyle bir not vardır: Bu eser; BUHARİ MÜSLİM TİRMİZİ NESEİ İBN-İ MACE EBU DAVUD MUVATTA CAMİ-İ SAGİR CAMİ-İ KEBİR TERGİB ve TERHİB vb. en sahih muteber hadis kitaplarından intihap edilmiş 2000 Hadis-i Şerifi müştemildir ..
Eser iki kısımda toplanmıştır. Birinci kısım: Harf sırasına göre tertib edilen Hadis-i Şeriflerdir. İkinci kısım ise: Aynı mevzu ile ilgili Ayet-i Kerime ve Hadis-i Şeriflerdir.
Birinci kısımda tam 1397 Hadis-i Şerif vardır ve bazısı mükerrerdir.
İkinci kısımda ise 79 ders vardır. Her derst