Tükendi
Gelince Haber VerNihad Bey başka bir adıyla Mir Nihad 19. yüzyılda yaşamış divan şairlerinden ve devletin üst kademelerinde görev yapanlarla olan dostluk ve diyaloğu davranışları nükteleri cesareti hicvi ve şiirleriyle yaşadığı dönemin dikkate değer isimlerden biridir.Kendisi ve Divançesi ile ilgili olarak bugüne kadar yapılmış müstakil bir çalışma bulunmamaktadır. Yaptığımız bu çalışma ile onun hayatını ve şiirlerini gün yüzüne çıkararak 19. yüzyıl divan şiiri sahasında önemli bir boşluğu doldurduğumuza inanmaktayız.Biyografik eserlerden ve onunla ilgili bilgi veren yakın dostlarının anlatımlarından yaşadığı dönemde çevresinde şiirlerinden çok latifelerinin konuşulduğu anlaşılmaktadır. Bu durum dikkatleri onun şiirinden çok latifelerine yönlendirmiş ve yaşadığı dönemde latifecilik yönünün şairlik yönünün önüne geçmesine neden olmuştur. Oysa şiirleri incelendiğinde tamamı aynı kalitede olmasa da büyük bir kısmının dönemine göre başarılı örnekler olduğu görülür. Onun hayatını ve divanını konu olarak seçmemizin sebebi şiirleriyle ilgili yaptığımız bu tespittir.Aşağıdaki beyitler onun şairlik vasfını gösteren örneklerdendir:Bir eser kasdın edüp arz eyle nazmun ey NihâdEhl-i aşka yâdigârun olsun âsârun senün***Cânı cânâna fedâ etmek murâdum olmasaSaklamazdum sînem içre cânı cânânum gibi***Bir goncaya bir hâra nigâh eyledi bülbülDerdi iki oldugına âh eyledi bülbül
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2018 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16 x 23,5 |
ISBN-10 | 6053424208 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 240 |
Nihad Bey başka bir adıyla Mir Nihad 19. yüzyılda yaşamış divan şairlerinden ve devletin üst kademelerinde görev yapanlarla olan dostluk ve diyaloğu davranışları nükteleri cesareti hicvi ve şiirleriyle yaşadığı dönemin dikkate değer isimlerden biridir.Kendisi ve Divançesi ile ilgili olarak bugüne kadar yapılmış müstakil bir çalışma bulunmamaktadır. Yaptığımız bu çalışma ile onun hayatını ve şiirlerini gün yüzüne çıkararak 19. yüzyıl divan şiiri sahasında önemli bir boşluğu doldurduğumuza inanmaktayız.Biyografik eserlerden ve onunla ilgili bilgi veren yakın dostlarının anlatımlarından yaşadığı dönemde çevresinde şiirlerinden çok latifelerinin konuşulduğu anlaşılmaktadır. Bu durum dikkatleri onun şiirinden çok latifelerine yönlendirmiş ve yaşadığı dönemde latifecilik yönünün şairlik yönünün önüne geçmesine neden olmuştur. Oysa şiirleri incelendiğinde tamamı aynı kalitede olmasa da büyük bir kısmının dönemine göre başarılı örnekler olduğu görülür. Onun hayatını ve divanını konu olarak seçmemizin sebebi şiirleriyle ilgili yaptığımız bu tespittir.Aşağıdaki beyitler onun şairlik vasfını gösteren örneklerdendir:Bir eser kasdın edüp arz eyle nazmun ey NihâdEhl-i aşka yâdigârun olsun âsârun senün***Cânı cânâna fedâ etmek murâdum olmasaSaklamazdum sînem içre cânı cânânum gibi***Bir goncaya bir hâra nigâh eyledi bülbülDerdi iki oldugına âh eyledi bülbül
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2018 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 16 x 23,5 |
ISBN-10 | 6053424208 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 240 |