Tükendi
Gelince Haber VerSenaryo okuru film endüstrisi için vazgeçilmezdir çünkü okurlar çoğu zaman bir senaryonun yapımcı ya da geliştirimcinin değerlendirmeleri için uygun olmadığına karar vermekten sorumludur. Ancak senaryo okuma kayıtları endüstri merdiveninin ilk basamağıdır ve okurlar film dünyasında zaten çalışıyor olsalar da bu görev için ya çok az eğitimleri vardır ya da hiç yoktur. Bu kitap hem Birleşik Krallıkta hem de uluslararası alanda verilen Senaryo Fabrikası Okur Eğitim Kursları boyunca kazanılan bilgilere dayanmaktadır. Kursta hem iyi üretilmiş senaryolar kullanıldı hem de ilham verici senaristler tarafından hazırlanmış muazzam miktarda kullanılmamış projeler üretildi. Katılımcılar stüdyo müdürleri finans kurumları ve ajanslar yapımcılar dağıtımcılar şefler yönetmenler ajanlar ve senaristlerin yanı sıra okuma ve geliştirimde kariyer yapmak isteyen kişilerden oluşan geniş bir gruptu. Bu kitabın amacı senaryo okuyan(ya da yazan) ve senaryo üzerine birtakım yargılarda bulunması gereken herkese film endüstrisindeki rolleri ya da deneyimleri ne olursa olsun zekice ve ustalıkla yazılmış senaryo raporları sunmaları için güven ve beceri donanımı sağlamaktır. Senaryolar genellikle bir filmin geliştirim sürecinin en başlarında okunur. Her film yapımcısı size hikayenin hem yapımdan önce hem yapım sırasında bir çok kere tekrar yazılacağını ve son düzenlemeye kadar tamamlanmayacağını söyler. Bu yüzden okurun işi alkışlanmış filmlerin senaryolarına karşı acemi bir senaryoyu yargılamak değil yazarın zamanı ve çabasına ya da yapımcın parasına değecek şekilde bir sonraki taslağın belki bir filme dönüştürülmesine yatırım yapmasına yönelerek senaryoda fikrin nerede yeterli bir potansiyelinin bulunduğunu fark ederek yardım etmektir.Senaryo Fabrikası okurlarını senaryoları biraz daha cömertçe okumaları yönünde son 13 yıldır süreğen olarak eğitmekte; bir şey açıkça iyi olmadığında onun iyi olduğunu söylemek yerine iyi bir fikri basit karakterizasyon sorunları veya zayıf yapısı yüzünden rezil edip bir kenara bırakmamayı yani aslında akıllıca bir gelişimle ve yazarın yeteneğini bilemesiyle düzeltilebilecek şeyleri öğretmektedir. Bu kitap senaryo raporunun detayları üzerine örnek bir rapor ve türün analizini içeren bölümlerin yanı sıra bunların okuma ve gelişimde nasıl kullanılacağını belirtirken son bölümde ise geliştirim üzerinde durmakta; hem geliştirimin ne olduğu hem de senaryo okurluğundan senaristlerle çalışmaya geçiş sürecini nasıl yönetmek gerektiğini anlatmaktadır.Bir senaristin elde edebileceği en değerli eğitim belki de bir senaryonun nasıl değerlendirildiği ve geliştirildiğini anlamaktır. Eğer bunu bir yazar olarak da okursanız metni aşama aşama analiz etmek projenize mesafeli durmayı ve nesnelliği sağlayan en iyi yol olarak size onu geliştirmek için gereken kararları almanızda yardımcı olacaktır. Ben yeni tasarlanan Metin Fabrikası'na 1996 sonbaharında ilk dönem senaryo okumalarını yapmak için katıldım. Amacımız Birleşik Krallık'taki en iyi senaryo yazarlarının işlerini öne çıkarmak özel oyuncularla onları film endüstrisi seyircisi önünde hayata geçirmek ve ekran için yazma sanatını kutsamaktı.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2014 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6054979257 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 160 |
Senaryo okuru film endüstrisi için vazgeçilmezdir çünkü okurlar çoğu zaman bir senaryonun yapımcı ya da geliştirimcinin değerlendirmeleri için uygun olmadığına karar vermekten sorumludur. Ancak senaryo okuma kayıtları endüstri merdiveninin ilk basamağıdır ve okurlar film dünyasında zaten çalışıyor olsalar da bu görev için ya çok az eğitimleri vardır ya da hiç yoktur. Bu kitap hem Birleşik Krallıkta hem de uluslararası alanda verilen Senaryo Fabrikası Okur Eğitim Kursları boyunca kazanılan bilgilere dayanmaktadır. Kursta hem iyi üretilmiş senaryolar kullanıldı hem de ilham verici senaristler tarafından hazırlanmış muazzam miktarda kullanılmamış projeler üretildi. Katılımcılar stüdyo müdürleri finans kurumları ve ajanslar yapımcılar dağıtımcılar şefler yönetmenler ajanlar ve senaristlerin yanı sıra okuma ve geliştirimde kariyer yapmak isteyen kişilerden oluşan geniş bir gruptu. Bu kitabın amacı senaryo okuyan(ya da yazan) ve senaryo üzerine birtakım yargılarda bulunması gereken herkese film endüstrisindeki rolleri ya da deneyimleri ne olursa olsun zekice ve ustalıkla yazılmış senaryo raporları sunmaları için güven ve beceri donanımı sağlamaktır. Senaryolar genellikle bir filmin geliştirim sürecinin en başlarında okunur. Her film yapımcısı size hikayenin hem yapımdan önce hem yapım sırasında bir çok kere tekrar yazılacağını ve son düzenlemeye kadar tamamlanmayacağını söyler. Bu yüzden okurun işi alkışlanmış filmlerin senaryolarına karşı acemi bir senaryoyu yargılamak değil yazarın zamanı ve çabasına ya da yapımcın parasına değecek şekilde bir sonraki taslağın belki bir filme dönüştürülmesine yatırım yapmasına yönelerek senaryoda fikrin nerede yeterli bir potansiyelinin bulunduğunu fark ederek yardım etmektir.Senaryo Fabrikası okurlarını senaryoları biraz daha cömertçe okumaları yönünde son 13 yıldır süreğen olarak eğitmekte; bir şey açıkça iyi olmadığında onun iyi olduğunu söylemek yerine iyi bir fikri basit karakterizasyon sorunları veya zayıf yapısı yüzünden rezil edip bir kenara bırakmamayı yani aslında akıllıca bir gelişimle ve yazarın yeteneğini bilemesiyle düzeltilebilecek şeyleri öğretmektedir. Bu kitap senaryo raporunun detayları üzerine örnek bir rapor ve türün analizini içeren bölümlerin yanı sıra bunların okuma ve gelişimde nasıl kullanılacağını belirtirken son bölümde ise geliştirim üzerinde durmakta; hem geliştirimin ne olduğu hem de senaryo okurluğundan senaristlerle çalışmaya geçiş sürecini nasıl yönetmek gerektiğini anlatmaktadır.Bir senaristin elde edebileceği en değerli eğitim belki de bir senaryonun nasıl değerlendirildiği ve geliştirildiğini anlamaktır. Eğer bunu bir yazar olarak da okursanız metni aşama aşama analiz etmek projenize mesafeli durmayı ve nesnelliği sağlayan en iyi yol olarak size onu geliştirmek için gereken kararları almanızda yardımcı olacaktır. Ben yeni tasarlanan Metin Fabrikası'na 1996 sonbaharında ilk dönem senaryo okumalarını yapmak için katıldım. Amacımız Birleşik Krallık'taki en iyi senaryo yazarlarının işlerini öne çıkarmak özel oyuncularla onları film endüstrisi seyircisi önünde hayata geçirmek ve ekran için yazma sanatını kutsamaktı.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2014 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 6054979257 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 160 |