Tükendi
Gelince Haber VerBütün sanatlar şiire dayanır hatta şiirin kendisi bile..." diyor Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor. Bu yüz en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında dünya görüşünde insan ve sanat anlayışında buluyor.Yılmaz Güney'in trajedisinde gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın "saudade"sinde sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki "ah!"ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın "Ben buradayım sevgili okuyucum sen neredesin acaba?" sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz şiirin yüzü...
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2020 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9755537573 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 334 |
Bütün sanatlar şiire dayanır hatta şiirin kendisi bile..." diyor Alman romantizminin öncü şairi Novalis. Hakan Savaş bu sözden hareketle sinemada ve edebiyatta şiirin yüzünü arıyor. Bu yüz en güzel karşılığını kimi zaman bir filmde kimi zaman bir yönetmenin ya da bir yazarın yaşamında dünya görüşünde insan ve sanat anlayışında buluyor.Yılmaz Güney'in trajedisinde gülüşünde; Çirkin Kral'ın kendisiyle savaşında; John Berger'ın "saudade"sinde sıla özleminde; isyancı baharın kuş ağacındaki serçede (Ülkü Tamer) ve İshak'ta (Onat Kutlar); Federico Garcia Lorca'nın karaşın çingenesinde; Luis Bunuel'in uluyan Endülüs köpeğinde; Ahlat Ağacı'nın aynasındaki "ah!"ların suretinde; sinemayı yeniden icat eden Ekim Devrimi'nde; hayal gücünün yünleriyle gerçeğin seyrek dokunmuş kumaşında yeni desenler dokuyan İngmar Bergman'da; her filminde iki başlangıç bir son olan Asghar Farhadi'nin çok katmanlı ama tıpkı hayatın kendisi gibi yalın film dilinde; Behçet Necatigil'in yalnızlık sularında; Cesare Pavese'nin intihar ettiği otel odasında Aziz Nesin'in Zarfsız Kuşlar'ında; Bilge Karasu'nun Göçmüş Kediler Bahçesi'ndeki karanlık dehlizlerde; Oğuz Atay'ın "Ben buradayım sevgili okuyucum sen neredesin acaba?" sorusunda; Ahmet Cemal'in bize bıraktığı mirasta ve vasiyette bizi bekleyen ve görülmesi istenen yüz şiirin yüzü...
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2020 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
ISBN-10 | 9755537573 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 334 |