Tükendi
Gelince Haber VerGünümüz Türkiye sinemasından altı film: Gnostisizmin kefaretçi mesihçi ve devrimci yönlerine olumlayıcı yaklaşan bir masal üzerine kurulmuş Ulak din ile ekonomi arasındaki ilişkiyi tartışma fırsatı sunan Takva din görevlisi başkahramanı Selman Bulut'un Karaköy'deki merkez camisinde işlenen bir cinayeti soruşturduğu İtirazım Var! heterodoks İslam ve sosyalist düşünce arasındaki paralellikleri konu edinen İftarlık Gazoz İslam'ın modernlikle bağdaşabilirliği meselesini tartışan The İmam ve bir roman uyarlaması olan ve din ile felsefeyi karşı karşıya getiren Gölgesizler. Birbirinden bağımsız görünen üç farklı alanın siyaset din ve sinemanın birbirlerini nasıl sorunsallaştırıp yeniden şekillendirdiğini bu filmler üzerinden inceleyen Ebru Thwaites Diken kitabını şöyle gerekçelendiriyor:
"Siyaset din ve sinema arasındaki ilişkiye bu üç alanın ortak kökenleri temelinde odaklanıyorum. Bu üç alanı 'gösteri' kavramı birbirine bağlar. Hem siyaset hem din alanında iktidar görsel mekanizmalara dayalıdır. Günümüzde ise sinema 'gösteri' bakımından ayrıcalıklı bir konumda; bir kitle sanatı olduğu ölçüde hangi öznelliğin üretildiğiyle ilgili olarak kolektif bilinçdışını şekillendiriyor. Bu üç alanda da öznelik görme ilişkisi üzerinden kuruluyor. Kitabın amacı siyaset ve dinin sinemasal doğasının Türkiye sineması bağlamında kendini gösterme şeklini anlaşılır kılmaktır. Kitap bunun yanı sıra bir sanat formu olarak sinemanın siyasi ve dinsel ifadeler duyumlar duygulanımlar ve hakikatler yaratma kapasitesini de incelemektedir."
Barkod | 9786053162285 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13 x 19,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 144 |
Günümüz Türkiye sinemasından altı film: Gnostisizmin kefaretçi mesihçi ve devrimci yönlerine olumlayıcı yaklaşan bir masal üzerine kurulmuş Ulak din ile ekonomi arasındaki ilişkiyi tartışma fırsatı sunan Takva din görevlisi başkahramanı Selman Bulut'un Karaköy'deki merkez camisinde işlenen bir cinayeti soruşturduğu İtirazım Var! heterodoks İslam ve sosyalist düşünce arasındaki paralellikleri konu edinen İftarlık Gazoz İslam'ın modernlikle bağdaşabilirliği meselesini tartışan The İmam ve bir roman uyarlaması olan ve din ile felsefeyi karşı karşıya getiren Gölgesizler. Birbirinden bağımsız görünen üç farklı alanın siyaset din ve sinemanın birbirlerini nasıl sorunsallaştırıp yeniden şekillendirdiğini bu filmler üzerinden inceleyen Ebru Thwaites Diken kitabını şöyle gerekçelendiriyor:
"Siyaset din ve sinema arasındaki ilişkiye bu üç alanın ortak kökenleri temelinde odaklanıyorum. Bu üç alanı 'gösteri' kavramı birbirine bağlar. Hem siyaset hem din alanında iktidar görsel mekanizmalara dayalıdır. Günümüzde ise sinema 'gösteri' bakımından ayrıcalıklı bir konumda; bir kitle sanatı olduğu ölçüde hangi öznelliğin üretildiğiyle ilgili olarak kolektif bilinçdışını şekillendiriyor. Bu üç alanda da öznelik görme ilişkisi üzerinden kuruluyor. Kitabın amacı siyaset ve dinin sinemasal doğasının Türkiye sineması bağlamında kendini gösterme şeklini anlaşılır kılmaktır. Kitap bunun yanı sıra bir sanat formu olarak sinemanın siyasi ve dinsel ifadeler duyumlar duygulanımlar ve hakikatler yaratma kapasitesini de incelemektedir."
Barkod | 9786053162285 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13 x 19,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 144 |