Tükendi
Gelince Haber VerRasulullah'ın hayatına ferdi ailevi ve içtimai yaşantı ve eylemlerine dâva ve dâvetine Kur'an kaynaklık etmekteydi. Bu itibarla Rasulullah'ın sîreti (çoğulu siyer) denilince ilk aklımıza gelen Kur'an olmalıdır. Ki Âişe annemizin "Onun ahlakı Kur'an'dı" ifadesi tam olarak bu gerçeğe işaret etmektedir.
Her konuda olduğu gibi siyeri öğrenip anlamada da temel kaynağımız Kur'an olmalıdır. Siyer okumalarımızda Kur'an'ı mutlaka merkeze almalı hakem ve furkan olarak Kur'an'ı zihnimizde aktif tutmalı siyer kaynaklarından okuduğumuz tüm bilgileri Kur'an'a arz etmeli Kur'an süzgecinden geçirmeliyiz.
Ne Kur'an'sız bir Rasulullah algı ve anlayışı ne de Rasulullah'sız bir Kur'an algı ve anlayışı sağlıklı olabilir. Rasulullah'ın tâbi olduğu kaynak Kur'an olduğuna göre Kur'an'sız Kur'an'dan bağımsız tarihsel süreçte oluşturulan rivayet malzemesi içinde yer yer çok açık olarak karşımıza çıktığı üzere (hâşâ) Kur'an'a rağmen konuşan Kur'an'a rağmen pratikler işleyen bir Rasulullah portresi nasıl ki kabul edilemez ise Kur'an'ın ilk muhatabı ve Rabbimiz tarafından hikmetle mücehhez kılınmış olarak Kur'an'ı en iyi anlayıp en iyi yaşayan Allah'ın Rasulü olarak onun en güzel örnekliği yani sünnet bağlamını devre dışı bırakan bir Kur'an algı ve anlayışı da kabul edilemezdir.
Kur'an sünnetin kaynağı sünnet de Kur'an'ın en güzel pratiği olarak onun en temel bağlamıdır. Dolayısıyla Rasulullah'ın sîretini Kur'an temelinde öğrenip anlamaya çalışacağımız gibi Kur'an'ı da sünnet bağlamıyla birlikte öğrenip anlamaya çalışacağız.
Barkod | 9786058046368 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 80 |
Rasulullah'ın hayatına ferdi ailevi ve içtimai yaşantı ve eylemlerine dâva ve dâvetine Kur'an kaynaklık etmekteydi. Bu itibarla Rasulullah'ın sîreti (çoğulu siyer) denilince ilk aklımıza gelen Kur'an olmalıdır. Ki Âişe annemizin "Onun ahlakı Kur'an'dı" ifadesi tam olarak bu gerçeğe işaret etmektedir.
Her konuda olduğu gibi siyeri öğrenip anlamada da temel kaynağımız Kur'an olmalıdır. Siyer okumalarımızda Kur'an'ı mutlaka merkeze almalı hakem ve furkan olarak Kur'an'ı zihnimizde aktif tutmalı siyer kaynaklarından okuduğumuz tüm bilgileri Kur'an'a arz etmeli Kur'an süzgecinden geçirmeliyiz.
Ne Kur'an'sız bir Rasulullah algı ve anlayışı ne de Rasulullah'sız bir Kur'an algı ve anlayışı sağlıklı olabilir. Rasulullah'ın tâbi olduğu kaynak Kur'an olduğuna göre Kur'an'sız Kur'an'dan bağımsız tarihsel süreçte oluşturulan rivayet malzemesi içinde yer yer çok açık olarak karşımıza çıktığı üzere (hâşâ) Kur'an'a rağmen konuşan Kur'an'a rağmen pratikler işleyen bir Rasulullah portresi nasıl ki kabul edilemez ise Kur'an'ın ilk muhatabı ve Rabbimiz tarafından hikmetle mücehhez kılınmış olarak Kur'an'ı en iyi anlayıp en iyi yaşayan Allah'ın Rasulü olarak onun en güzel örnekliği yani sünnet bağlamını devre dışı bırakan bir Kur'an algı ve anlayışı da kabul edilemezdir.
Kur'an sünnetin kaynağı sünnet de Kur'an'ın en güzel pratiği olarak onun en temel bağlamıdır. Dolayısıyla Rasulullah'ın sîretini Kur'an temelinde öğrenip anlamaya çalışacağımız gibi Kur'an'ı da sünnet bağlamıyla birlikte öğrenip anlamaya çalışacağız.
Barkod | 9786058046368 |
Basım Yılı | 2021 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,5 x 21 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 80 |