Tükendi
Gelince Haber VerNiye Son Ozan?
Livaneli yaygınlaşmasında halkın belirleyici olduğu bir ozan olarak ortaya çıktı. Onun "ozan" niteliği sadece şair-müzisyen değil edebiyatta ve diğer dallarda da "halkın sanatçısı" olmaya karşılık geliyordu. Ve öncekilerden farklı olarak medya çağında varlığını sürdürecekti.
Yunus Karacaoğlan Pir Sultan... Halkın duygularıyla düşünceleriyle hayalleriyle derin bağlar kurabilen böyle sanatçıların yapıtları dilden dile yaygınlaşıyor kuşaktan
kuşağa yaşıyordu.
Ses ve görüntü kaydeden kitapları hızla basan teknolojiler geliştikçe kaliteli yapıtları insanlara ulaştırmak kolaylaştı. Dostoyevski Chaplin Nâzım... Onlar yayımcılar
aracılığıyla yapıtlarını dünya halklarına ulaştırdılar.
Ne var ki kitle iletişimi kısa sürede bir iktidar bileşeni haline geldi. Artık sanatçılar bu aracıların onayından geçerek halka ulaşabilecekti. Yaygınlaşmak için piyasanın ve iktidarın beklentisine uygun olmak gerekiyordu.
Livaneli'nin medya içindeki varlığı kitle iletişim iktidarlarına karşı bir halk direnişine dönüştü. Bu direniş iktidarların kişilerde içselleştiği internet çağında da devam ediyor.
Barkod | 9789751043412 |
Basım Yılı | 2022 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,7 x 21,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 416 |
Niye Son Ozan?
Livaneli yaygınlaşmasında halkın belirleyici olduğu bir ozan olarak ortaya çıktı. Onun "ozan" niteliği sadece şair-müzisyen değil edebiyatta ve diğer dallarda da "halkın sanatçısı" olmaya karşılık geliyordu. Ve öncekilerden farklı olarak medya çağında varlığını sürdürecekti.
Yunus Karacaoğlan Pir Sultan... Halkın duygularıyla düşünceleriyle hayalleriyle derin bağlar kurabilen böyle sanatçıların yapıtları dilden dile yaygınlaşıyor kuşaktan
kuşağa yaşıyordu.
Ses ve görüntü kaydeden kitapları hızla basan teknolojiler geliştikçe kaliteli yapıtları insanlara ulaştırmak kolaylaştı. Dostoyevski Chaplin Nâzım... Onlar yayımcılar
aracılığıyla yapıtlarını dünya halklarına ulaştırdılar.
Ne var ki kitle iletişimi kısa sürede bir iktidar bileşeni haline geldi. Artık sanatçılar bu aracıların onayından geçerek halka ulaşabilecekti. Yaygınlaşmak için piyasanın ve iktidarın beklentisine uygun olmak gerekiyordu.
Livaneli'nin medya içindeki varlığı kitle iletişim iktidarlarına karşı bir halk direnişine dönüştü. Bu direniş iktidarların kişilerde içselleştiği internet çağında da devam ediyor.
Barkod | 9789751043412 |
Basım Yılı | 2022 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 13,7 x 21,5 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 416 |