Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Sosyolojinin Mukaddimesi - Mukaddime'de Sosyoloji
%14 
125,00 TL
107,50 TL

Sosyolojinin Mukaddimesi - Mukaddime'de Sosyoloji

Sosyolojinin Mukaddimesi - Mukaddime'de Sosyoloji

%14 
125,00 TL
107,50 TL
%14 
125,00 TL
107,50 TL
Kazancınız:17,50

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Kendi tarihimizi unutarak sosyolojinin Batılı bir bilim olduğuna inandık. İtalyanlar Giambatista Vico'yu tarih felsefesi ve sosyolojinin kurucusu; Fransızlar Jean-Jacques Rousseau Montesquieu Saint Simon Auguste Comte veya Emile Durkheim'ı sosyolojinin kurucusu; Almanlar Karl Marx veya Max Weber'i sosyolojinin kurucu ilan ederken biz sadece bunların hangisinin haklı olabileceğine odaklandık ve sosyolojinin aslında bizim toplumumuzdan doğan bir bilim olduğunu görmedik.
Evet bu konuda da ışık doğudan yükselmiş ve sosyoloji Doğu'da yani bizim toplumumuzda ortaya çıkmış bir bilimdir. Ne Doğu'da ne de Batı'da henüz sosyolojinin olmadığı bir dönemde (14. yüzyılda) yaşamış olan İbn-i Haldun "el-İber" (Dünya Tarihi) isimli devasa eserinin birinci kitabı olan "Mukaddime"de (Başlangıç) çok açık bir şekilde "umran bilimi"nin (sosyolojinin) inceleme konusunu tanımlamış yöntemini belirlemiş ve temel kavramlarını ortaya koymuş ve bu yeni bilimin kurucusu olmuştur.
Eser üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; İbn-i Haldun'un Mukaddime isimli eserinde yer alan; sosyal bilim yöntemi toplumsal dayanışma teorisi (asabiye) toplumsal yapı teorisi (bedevi-hadari toplum) toplumsal değişme teorisi (tavırlar nazariyesi) umran bilimi (sosyoloji) ve sosyoloji alt disiplinlerine (siyaset sosyolojisi iktisat sosyolojisi çevre (kır-kent) sosyolojisi din sosyolojisi beslenme sosyolojisi müzik sosyolojisi) yaptığı katkılar incelenmiştir. İkinci bölümde; Mukaddime'de geçen sosyoloji ile ilgili bölümler yer almaktadır. Bu bölümde yer alan görüşler aslı korunarak herhangi bir yorumlama yapılmaksızın aktarılmıştır. Üçüncü bölümde ise modern dönemde yaşamış birçok Batılı sosyal bilimcinin toplum üzerine dile getirdiği görüşlerinin önemli bir kısmının İbn-i Haldun'un 14. yüzyılda ortaya koyduğu toplum ile ilgili görüşlerine çok büyük oranda benzediği ve hatta bu görüşlerin bazı noktalarda İbn-i Haldun'un görüşlerinin bir tekrarı olduğu örneklerle ortaya konulmuştur.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786254069413
Basım Yılı2021
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı128
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Kendi tarihimizi unutarak sosyolojinin Batılı bir bilim olduğuna inandık. İtalyanlar Giambatista Vico'yu tarih felsefesi ve sosyolojinin kurucusu; Fransızlar Jean-Jacques Rousseau Montesquieu Saint Simon Auguste Comte veya Emile Durkheim'ı sosyolojinin kurucusu; Almanlar Karl Marx veya Max Weber'i sosyolojinin kurucu ilan ederken biz sadece bunların hangisinin haklı olabileceğine odaklandık ve sosyolojinin aslında bizim toplumumuzdan doğan bir bilim olduğunu görmedik.
Evet bu konuda da ışık doğudan yükselmiş ve sosyoloji Doğu'da yani bizim toplumumuzda ortaya çıkmış bir bilimdir. Ne Doğu'da ne de Batı'da henüz sosyolojinin olmadığı bir dönemde (14. yüzyılda) yaşamış olan İbn-i Haldun "el-İber" (Dünya Tarihi) isimli devasa eserinin birinci kitabı olan "Mukaddime"de (Başlangıç) çok açık bir şekilde "umran bilimi"nin (sosyolojinin) inceleme konusunu tanımlamış yöntemini belirlemiş ve temel kavramlarını ortaya koymuş ve bu yeni bilimin kurucusu olmuştur.
Eser üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; İbn-i Haldun'un Mukaddime isimli eserinde yer alan; sosyal bilim yöntemi toplumsal dayanışma teorisi (asabiye) toplumsal yapı teorisi (bedevi-hadari toplum) toplumsal değişme teorisi (tavırlar nazariyesi) umran bilimi (sosyoloji) ve sosyoloji alt disiplinlerine (siyaset sosyolojisi iktisat sosyolojisi çevre (kır-kent) sosyolojisi din sosyolojisi beslenme sosyolojisi müzik sosyolojisi) yaptığı katkılar incelenmiştir. İkinci bölümde; Mukaddime'de geçen sosyoloji ile ilgili bölümler yer almaktadır. Bu bölümde yer alan görüşler aslı korunarak herhangi bir yorumlama yapılmaksızın aktarılmıştır. Üçüncü bölümde ise modern dönemde yaşamış birçok Batılı sosyal bilimcinin toplum üzerine dile getirdiği görüşlerinin önemli bir kısmının İbn-i Haldun'un 14. yüzyılda ortaya koyduğu toplum ile ilgili görüşlerine çok büyük oranda benzediği ve hatta bu görüşlerin bazı noktalarda İbn-i Haldun'un görüşlerinin bir tekrarı olduğu örneklerle ortaya konulmuştur.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786254069413
Basım Yılı2021
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 21,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı128
Çok Satanlarda Kampanya
Islami Hayat / Ayet ve Hadislerle (4 Cilt)
%63
1.600,00 TL
599,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Bağırmayan Anneler
%38
225,00 TL
139,50 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Bilim Tarihi Sohbetleri
%38
220,00 TL
136,40 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Benzer Ürünler
1920'den Günümüze Türkiye'de Toplumsal Yapı ve Değişim
%21
540,00 TL
426,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Yeniden İnşa Et
%21
240,00 TL
189,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Gözetim Çalışmaları
%18
390,00 TL
319,80 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Vesikalı Yurttaş
%18
390,00 TL
319,80 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Bir Sosyoloğun Yazıları 2
%35
323,00 TL
209,95 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Bir Sosyoloğun Yazıları 1
%35
383,00 TL
248,95 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Klasikten Bugüne Dini Hareketler
%35
200,00 TL
130,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Sade/ce
%21
240,00 TL
189,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Toplumun Vicdanı Olmak
%34
180,00 TL
118,80 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kent-İslam ve Kapitalizm
%31
340,00 TL
234,60 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Feminist Tarihin Peşinde
%16
216,00 TL
181,44 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.