Tükendi
Gelince Haber VerSanat insanlık tarihi ile birlikte yaşı olan bir canlıdır. Sanatı tanımlayamamak ondan korkmakla eş olabilir. Sanatı tanımak ve tanımlamak izlemek yaşamak için kendinizi ve bilimlerin temelleri ile iliş- kilerimizi insan odaklı izlemek durumundayız. Sanat insan için üretildiğinden insan ile ilgili bir süreç. Uygarlık tarihi ile eş zamanlı insana dayalı ama evreni ilgi özcüğünün ürkütücülüğü burada gibidir. Bütün disiplinleri kaplayan ama bir o kadar da yalın hoşlanmak hoşlanmamak gibi değerler kadar da kolay bertaraf edilen bir seçkiler dizinidir. Sanatçıyı yöneten temel sorunlar toplumsal bilimsel gelişmelerden sanatçıların ürün sonuçları "nasıl" etkilendi? Dünden bu güne bu bakışı izlemeye çalıştık. Şimdi Sanatı ve tasarımı üretimi gereklerini daha kolay anlayabiliriz. Neden üretiriz neden ''sanat talep'' ederiz neden kalıcı oluruz veya olmayız açısından değerleri inceleyebiliriz. Bu süreçler üretim tüketim sürecimize bize destek olabilir. Sanatın sınıflandırılması çok tartışılır. Zaman boyutu yüzyılları alır. Yüzyıllar bu günkü tanımlara gelmemizi sağlar. Bu gün ise çoktan başka değerler tartışılır olur. Değişim ve gelişim ile eş değer bir canlıdan söz ediyoruz. "SANAT" bilimlerin bütünü belki de sanatın kendisidir. Bazen sanatçı bu bilimsel bütünü tetikler yeni yaratılara yol açar. Bazen da bilim sanatçıyı tetikler kocaman küreler harekete geçer yenilenir. Tasarım plastik sanatlar ilişkisini ayrıca ele almamız bu nedenledir. Ünlü matematik bilimcisi Penrose Escher 'i tanımasaydım çizimlerini görmeseydim imkansız boyutları ve cisimleri hayal edemezdim düşüncesine Hawking'in Penrose uzay kafeslerini anlatmasaydı kara delikleri tasarlayamazdım ifadesi ile bu kelebek etkisinin düşünce zincirinde bilimsel devrimleri nasıl tetiklediğini anlayabiliriz. Çağımızın temellerinde daima başa döndük. Platon Kepler ve bu gün onların yaşadığı kurduğu temeller sayısal düzenlerle bağlanmış hayatın altın örgülerinde ilerliyoruz. Tasarımın öğelerinden plastik sanatların değerleri ve bilgilerini temellerine bir tekrar yapacağız. Tasarımı nasıl gerçekleştireceğinize bir anlatım aracı plastik sanatların öğeleri ve yaratıcılığın yeri özel lendiren bir unsurdur. Bütün bunları yorumlamak geçmişte çok daha kolay tanımlanan 'Liberal Sanatlar' kitabını iyi okuyabilmeyi değişen zaman boyut ve insan ile ilgili süreçleri izlemeyi zorunlu kılar. Biraz da ''Sanat'' s ''yeteneğin'' geliştirilmesi nasıl gö- rürüz görsel algı ve düzen ilkeleri. Düzen ilkelerinin tasarımın öğeleri ile buluşması ''Tasarım'' nedir ne değildir bu konuda çağımızda ki gelişmeler sanat ve tasarımda yönlenmeler ilkeler düzeyinde izlemeler yaparak değişimin gelişimin yeniliklerin insan ve doğa yanında gelişmesinin temellerine dikkat çekeceğiz. Kürelerin dünyasında evrendeki sayısız yıldız ve dünyalarda üzerinde yaşadığımız küreyi görmeğe ve güzel kılmağa çalışacağız. Evren model olarak karşımızda görmeyi algılanmayı ve keşfedilmeyi beklemektedir. Günümüz tasarımcısının ve sanatçının işi oldukça zordur. Görmek her şeyi görmek algılamak süzmek yeniden yaratmak sürecinde teknolojinin ve zevklerin insani değişiminin çarkları arasında her zamandan daha da zorlu bir üretme süreci onu bekler.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2015 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15 x 20 |
ISBN-10 | 6059942126 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 390 |
Sanat insanlık tarihi ile birlikte yaşı olan bir canlıdır. Sanatı tanımlayamamak ondan korkmakla eş olabilir. Sanatı tanımak ve tanımlamak izlemek yaşamak için kendinizi ve bilimlerin temelleri ile iliş- kilerimizi insan odaklı izlemek durumundayız. Sanat insan için üretildiğinden insan ile ilgili bir süreç. Uygarlık tarihi ile eş zamanlı insana dayalı ama evreni ilgi özcüğünün ürkütücülüğü burada gibidir. Bütün disiplinleri kaplayan ama bir o kadar da yalın hoşlanmak hoşlanmamak gibi değerler kadar da kolay bertaraf edilen bir seçkiler dizinidir. Sanatçıyı yöneten temel sorunlar toplumsal bilimsel gelişmelerden sanatçıların ürün sonuçları "nasıl" etkilendi? Dünden bu güne bu bakışı izlemeye çalıştık. Şimdi Sanatı ve tasarımı üretimi gereklerini daha kolay anlayabiliriz. Neden üretiriz neden ''sanat talep'' ederiz neden kalıcı oluruz veya olmayız açısından değerleri inceleyebiliriz. Bu süreçler üretim tüketim sürecimize bize destek olabilir. Sanatın sınıflandırılması çok tartışılır. Zaman boyutu yüzyılları alır. Yüzyıllar bu günkü tanımlara gelmemizi sağlar. Bu gün ise çoktan başka değerler tartışılır olur. Değişim ve gelişim ile eş değer bir canlıdan söz ediyoruz. "SANAT" bilimlerin bütünü belki de sanatın kendisidir. Bazen sanatçı bu bilimsel bütünü tetikler yeni yaratılara yol açar. Bazen da bilim sanatçıyı tetikler kocaman küreler harekete geçer yenilenir. Tasarım plastik sanatlar ilişkisini ayrıca ele almamız bu nedenledir. Ünlü matematik bilimcisi Penrose Escher 'i tanımasaydım çizimlerini görmeseydim imkansız boyutları ve cisimleri hayal edemezdim düşüncesine Hawking'in Penrose uzay kafeslerini anlatmasaydı kara delikleri tasarlayamazdım ifadesi ile bu kelebek etkisinin düşünce zincirinde bilimsel devrimleri nasıl tetiklediğini anlayabiliriz. Çağımızın temellerinde daima başa döndük. Platon Kepler ve bu gün onların yaşadığı kurduğu temeller sayısal düzenlerle bağlanmış hayatın altın örgülerinde ilerliyoruz. Tasarımın öğelerinden plastik sanatların değerleri ve bilgilerini temellerine bir tekrar yapacağız. Tasarımı nasıl gerçekleştireceğinize bir anlatım aracı plastik sanatların öğeleri ve yaratıcılığın yeri özel lendiren bir unsurdur. Bütün bunları yorumlamak geçmişte çok daha kolay tanımlanan 'Liberal Sanatlar' kitabını iyi okuyabilmeyi değişen zaman boyut ve insan ile ilgili süreçleri izlemeyi zorunlu kılar. Biraz da ''Sanat'' s ''yeteneğin'' geliştirilmesi nasıl gö- rürüz görsel algı ve düzen ilkeleri. Düzen ilkelerinin tasarımın öğeleri ile buluşması ''Tasarım'' nedir ne değildir bu konuda çağımızda ki gelişmeler sanat ve tasarımda yönlenmeler ilkeler düzeyinde izlemeler yaparak değişimin gelişimin yeniliklerin insan ve doğa yanında gelişmesinin temellerine dikkat çekeceğiz. Kürelerin dünyasında evrendeki sayısız yıldız ve dünyalarda üzerinde yaşadığımız küreyi görmeğe ve güzel kılmağa çalışacağız. Evren model olarak karşımızda görmeyi algılanmayı ve keşfedilmeyi beklemektedir. Günümüz tasarımcısının ve sanatçının işi oldukça zordur. Görmek her şeyi görmek algılamak süzmek yeniden yaratmak sürecinde teknolojinin ve zevklerin insani değişiminin çarkları arasında her zamandan daha da zorlu bir üretme süreci onu bekler.
Kitap ÖzellikleriBasım Yılı | 2015 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15 x 20 |
ISBN-10 | 6059942126 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 390 |