Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Sepetim
Varlık ve Allah
%10 
320,00 TL
288,00 TL
%10 
320,00 TL
288,00 TL
%10 
320,00 TL
288,00 TL
Kazancınız:32,00

Tükendi

Gelince Haber Ver
Kitap Açıklaması

Beşincisi: Dücane'nin akıl beyin işitme görme gibi kullandığı argümanlardır. Kur'an'da itaat ve işitme körü körüne boyun eğmek demektir. Bu da insan doğasına aykırıdır diyor. Ve Diyor ki: Kur'an'da akıl kelimesi isim olarak geçmiyor. Demek Muhammed beyni ve gerçek bilgiyi bilmiyor. Neden Kur'an'da Allah gördü işitti fiili geçtiği gibi Allah akletti fiili geçmiyor.

Evvela: Kur'an'ın ve o günün Araplarının kullandığı akıl ve akletme bizim Osmanlıcada kullandığımız bilgi ve bilme manasında değildir. Dücane çok ve çok etimoloji bildiğini iddia ediyor. Biraz baksa idi bu akletmenin bilgi değil de riski yenmek üzere karar vermek işi karara bağlamak demek olduğunu anlardı. Nitekim bu kökten gelen ıkal insanların başına bağladığı örtü ve o örtünün ipi demektir. Evet akıl akrabalık bağı manasına da gelir. Ikal fidyesi akrabaların ödemesi gereken fidye manasına gelir.

İşte akıl sadece bir eylem olduğu için isim-masdar olarak Kur'an'da geçmemiştir. Onun yerine lübb (insanın özü yani beyni) ilim (insanı doğruya götüren veri) gibi kelimeler geçiyor. Evet Kur'an'da Allah aklediyor kelimesi geçmiyor. Çünkü düşünüp sonra işi karara bağlamak Allah için acizlik ifadesi olur. Allah ise mutlak aşkındır hiçbir şeye ihtiyacı yoktur.

Nitekim fikir de basamaklar kurup derinlemesine sonuca varmak demek olduğundan Allah düşünüyor da denmez. Ve Kur'an'da böyle bir fiil yoktur.  Fakat yüz küsur yerde Allah bilir diyor.

Allah'ın bilgisi ise vahiy ve logos yani kâinata ruh ve can olan yazılım tarzında tecelli ediyor. Nitekim Yunancada rasyo kelimesi yerine genelde akıl ve mantık manasında Logos kelimesi kullanılır.

Evet akıl biz insanlar içindir çünkü hayatta binlerce riski yenip ebediyeti kazanmak üzere karar vermek ve ona göre iş görmek bizim içindir. Zaten Kur'an yirmiden fazla yerde bu akletme filini bize tavsiye ediyor. Hem de bilinçdışımızla yani kalbimizle. Ki tam tatmin olalım.

Dücane bu akıl maddesini çarpıttığı gibi işittik ve itaat ettik kalıbını de yanlış anlıyor. Çünkü bu kalıp işittik anladık kabul edip itaat ettik manasında kullanılır. Mücadele suresi 1. Ayete bakabilirsiniz.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786256874497
Basım Yılı2023
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 19,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı284
favorilerime ekle
Kitap Açıklaması

Beşincisi: Dücane'nin akıl beyin işitme görme gibi kullandığı argümanlardır. Kur'an'da itaat ve işitme körü körüne boyun eğmek demektir. Bu da insan doğasına aykırıdır diyor. Ve Diyor ki: Kur'an'da akıl kelimesi isim olarak geçmiyor. Demek Muhammed beyni ve gerçek bilgiyi bilmiyor. Neden Kur'an'da Allah gördü işitti fiili geçtiği gibi Allah akletti fiili geçmiyor.

Evvela: Kur'an'ın ve o günün Araplarının kullandığı akıl ve akletme bizim Osmanlıcada kullandığımız bilgi ve bilme manasında değildir. Dücane çok ve çok etimoloji bildiğini iddia ediyor. Biraz baksa idi bu akletmenin bilgi değil de riski yenmek üzere karar vermek işi karara bağlamak demek olduğunu anlardı. Nitekim bu kökten gelen ıkal insanların başına bağladığı örtü ve o örtünün ipi demektir. Evet akıl akrabalık bağı manasına da gelir. Ikal fidyesi akrabaların ödemesi gereken fidye manasına gelir.

İşte akıl sadece bir eylem olduğu için isim-masdar olarak Kur'an'da geçmemiştir. Onun yerine lübb (insanın özü yani beyni) ilim (insanı doğruya götüren veri) gibi kelimeler geçiyor. Evet Kur'an'da Allah aklediyor kelimesi geçmiyor. Çünkü düşünüp sonra işi karara bağlamak Allah için acizlik ifadesi olur. Allah ise mutlak aşkındır hiçbir şeye ihtiyacı yoktur.

Nitekim fikir de basamaklar kurup derinlemesine sonuca varmak demek olduğundan Allah düşünüyor da denmez. Ve Kur'an'da böyle bir fiil yoktur.  Fakat yüz küsur yerde Allah bilir diyor.

Allah'ın bilgisi ise vahiy ve logos yani kâinata ruh ve can olan yazılım tarzında tecelli ediyor. Nitekim Yunancada rasyo kelimesi yerine genelde akıl ve mantık manasında Logos kelimesi kullanılır.

Evet akıl biz insanlar içindir çünkü hayatta binlerce riski yenip ebediyeti kazanmak üzere karar vermek ve ona göre iş görmek bizim içindir. Zaten Kur'an yirmiden fazla yerde bu akletme filini bize tavsiye ediyor. Hem de bilinçdışımızla yani kalbimizle. Ki tam tatmin olalım.

Dücane bu akıl maddesini çarpıttığı gibi işittik ve itaat ettik kalıbını de yanlış anlıyor. Çünkü bu kalıp işittik anladık kabul edip itaat ettik manasında kullanılır. Mücadele suresi 1. Ayete bakabilirsiniz.

Kitap Özellikleri''''''''
Barkod9786256874497
Basım Yılı2023
Cilt DurumuKarton Kapak
DilTürkçe
Ebat13,5 x 19,5
Kağıt TürüKitap Kağıdı
Sayfa Sayısı284
Çok Satanlarda Kampanya
Kitabu Afatil Lisan Dilin Afetleri Dil Belası
%50
160,00 TL
80,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Yaşamak
%50
200,00 TL
100,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Dirilt Kalbini
%40
200,00 TL
120,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Galip Bergusi Seti 3 Kitap
%34
575,00 TL
379,50 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Zamanın Kıymeti (Pratik Baskı)
%25
140,00 TL
105,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Gerçek Tıp
%30
280,00 TL
196,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Algı Yönetimi ve Manipülasyon
%38
290,00 TL
179,80 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Benzer Ürünler
Sahihi Buhari Tercüme ve Şerhi (Cilt 2)
%50
650,00 TL
325,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Hased, Kin ve Öfkenin Afetleri
%46
130,00 TL
70,20 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Arapça Hikayeler (3 Kitap)
%33
900,00 TL
603,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Kuyudan Saraya Giden Yol Hz. Yusuf
%45
200,00 TL
110,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
Hayatın Gerçekleri
%40
125,00 TL
75,00 TL
Favorilerime Ekle Sepete Ekle
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.