Tükendi
Gelince Haber VerYeni Kara Filmler sizi tekinsiz bir evrene götürüyor... Ama sadece tekinsiz değil.
"Bu denli karanlıkken dünya onu aklayıp paklamaya çalışan filmlerden söz etmenin anlamı yoktur şüphesiz. Sinema tarihinin en uzun yaşayan türü olan film noir ve ardılları hayata düzene ve geleceğe dair sosyolojik coğrafyalar olarak üzerinde düşünülmeyi hak ederler. İlk dönem kara filmlerinden değişen toplumsal ve bireysel kimlik üzerine vurgu yapan modern kara filmlere bugünün teknolojik dünyasına tele-kapitalizme dair uyarılarla dolu olan kara gelecek filmlerine dek noir safını tutmuş olanlar; politikaları mitleri toplumsal değerleri bireyin varoluşunu ve dünyanın geleceğini sorgulamayı amaçlar. Perdedeki karanlık vizyon içinden çıktığı toplumun yansısı ve modernizmin psikopatolojisidir."
Seri katiller sapıklar psikopatlar şizofrenler... Ama bu kadar değil. Daha fazlası.
"Onlar kirli çürük ve adi bir dünyanın sancılarını beyazperdeye taşıdılar. Yaşam kötü güvenilmez ve acımasızdı. Kanlı gerilimli yüksek dozda kötülüğün esip kavurduğu; gölgeleri siluetleri keskin derin bir dünya idi film noir... Suçluların gangsterlerin sahtekârların katillerin kanun adamlarının ve meşum kadınların perspektifinden akıp giden saflığını yitirmiş dünyayı izlerken bu çerçevede vahşi şiddete yalancı sadakate akıl almaz entrikalara zeki şaşırtmacalara gelgeç art niyetli anlaşmalara alabildiğine kötü ve iyi adamların maskeli dramlarına tanık olunuyordu."
Barkod | 9786055515362 |
Basım Yılı | 2011 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15,5 x 24 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 320 |
Yazar | Selda Tan Özdemir |
Yeni Kara Filmler sizi tekinsiz bir evrene götürüyor... Ama sadece tekinsiz değil.
"Bu denli karanlıkken dünya onu aklayıp paklamaya çalışan filmlerden söz etmenin anlamı yoktur şüphesiz. Sinema tarihinin en uzun yaşayan türü olan film noir ve ardılları hayata düzene ve geleceğe dair sosyolojik coğrafyalar olarak üzerinde düşünülmeyi hak ederler. İlk dönem kara filmlerinden değişen toplumsal ve bireysel kimlik üzerine vurgu yapan modern kara filmlere bugünün teknolojik dünyasına tele-kapitalizme dair uyarılarla dolu olan kara gelecek filmlerine dek noir safını tutmuş olanlar; politikaları mitleri toplumsal değerleri bireyin varoluşunu ve dünyanın geleceğini sorgulamayı amaçlar. Perdedeki karanlık vizyon içinden çıktığı toplumun yansısı ve modernizmin psikopatolojisidir."
Seri katiller sapıklar psikopatlar şizofrenler... Ama bu kadar değil. Daha fazlası.
"Onlar kirli çürük ve adi bir dünyanın sancılarını beyazperdeye taşıdılar. Yaşam kötü güvenilmez ve acımasızdı. Kanlı gerilimli yüksek dozda kötülüğün esip kavurduğu; gölgeleri siluetleri keskin derin bir dünya idi film noir... Suçluların gangsterlerin sahtekârların katillerin kanun adamlarının ve meşum kadınların perspektifinden akıp giden saflığını yitirmiş dünyayı izlerken bu çerçevede vahşi şiddete yalancı sadakate akıl almaz entrikalara zeki şaşırtmacalara gelgeç art niyetli anlaşmalara alabildiğine kötü ve iyi adamların maskeli dramlarına tanık olunuyordu."
Barkod | 9786055515362 |
Basım Yılı | 2011 |
Baskı | 1 |
Cilt Durumu | Karton Kapak |
Dil | Türkçe |
Ebat | 15,5 x 24 |
Kağıt Türü | Kitap Kağıdı |
Sayfa Sayısı | 320 |
Yazar | Selda Tan Özdemir |